برادر ناتنی شاه سعودی:

عربستان تجزیه نمی شود

عربستان تجزیه نمی شود
شنبه 6 اسفند 1390 - 08:20

برادر ناتني شاه سعودي با رد خبرهاي منتشر شده در رسانه ها در خصوص درگيري هاي شديد داخل خاندان حاکم، وجود توطئه يک کشور عربي براي تجزيه عربستان را تکذيب کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "طلال بن عبدالعزیز" امروز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: برخی رسانه‌های عربی در لبنان و فلسطین، صحبت هایی را به نقل از من هنگام حضور در مصر با برخی شخصیت های عربی مطرح کرده و مدعی شدند که من از وجود توطئه ای برای تجزیه یکی از کشورهای عربی خبر دادم، و اینکه یک کشور بزرگ با همکاری یک کشور عضو شواری همکاری در این توطئه دست دارد.

وی افزود: من چنین حرفی نزده ام و اصلا به آن اعتقاد ندارم، زیرا اینها شایعه است و آنها را تکذیب می کنم".

 

رسانه های و پایگاه های خبری عربی منطقه دیروز در خبری اعلام کردند، "طلال بن عبدالعزیز" در جریان دیدار با 3 تن از شخصیتهای عربی در منزلش در قاهره، از سیاست حکام قطر که به نفع اسرائیل و در خدمت اهداف این رژیم ضد اعراب و فلسطینی‌ها است، به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، شاهزاده طلال در این دیدار تأکید کرد که خاندان آل ثانی در مرحله آتی تلاش خواهند کرد تا عربستان را تجزیه کرده و آل سعود را در کشوری کوچک "مکه و مدینه" محاصره کند؛ و بخشی از عربستان در مناطق مرزی اردن را برای اسکان آوارگان فلسطینی اختصاص دهد.

این رسانه ها همچنین به نقل از یکی از شخصیت های عربی حاضر در این نشست تأکید کردند که این شاهزاده سعودی در این دیدار گفت، آمریکا از یکپارچگی عربستان سعودی حمایت نخواهد کرد، و اکنون قطر را به پنچه ای در پیکر کشورهای عربی تبدیل کرده است.

این شاهزاده سعودی خاطرنشان کرد، مسئولان سعودی و مسئولان رژیم اسرائیل روابط امنیتی گسترده ای با یکدیگر دارند، و با یکدیگر ضد کشورهای منطقه و بویژه سوریه و فلسطین توطئه چینی می کنند، تا عربستان سعودی را بعنوان نوک پیکان دشمنی آمریکا و اسرائیل ضد ایران قرار دهند.

 

طلال بن عبدالعزیز، اخیرا پس از تعیین نایف بعنوان ولیعهد، به نشانه اعتراض از هیأت بیعت استعفا کرد. با این حال وی هنوز درباره دلیل استعفا از این هیأت سکوت کرده و از پاسخ به رسانه ها در این خصوص خودداری می کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها