عربستان اشغال بحرین را فراموش کرد

عربستان اشغال بحرین را فراموش کرد
شنبه 6 اسفند 1390 - 18:54

العالم،بيروت - رييس انجمن حقوق بشر بحرين، با اشاره به اظهارات وزير خارجه عربستان در اجلاس موسوم به دوستان سوريه، گفت: گويا وزير خارجه عربستان سعودي فراموش کرده که نظاميان اين کشور در خيابان هاي بحرين، معترضان را با تانک و خودروهاي زرهي هدف قرار مي دهند.

" يوسف ربيع" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آل‌خلیفه هيچ راهي جز قبول خواسته هاي مردم كشور و گروه هاي سياسي  كه از 14 فوريه سال 2011 با برگزاري تظاهرات خواهان آزادي و عدالت در كشور هستند، ندارد.

وی ادامه داد: آل خلیفه نمي تواند همچنان با راه كار امنيتي به اين وضعيت ادامه دهد، زيرا همه موسسات وابسته به رژيم براي كنترل ميدان اللؤلؤه درحال آماده باش است؛ و اين وضعيت نشان دهنده ناتواني امنيتي، سياسي و اقتصادي مسئولان رژيم آل خليفه در كنترل اوضاع كشور است.

یوسف ربیع افزود: تلاش هایی كه رژيم آل خليفه براي كنترل منطقه و جلوگيري از تظاهرات مسالمت آميز مردم صرف می کند، نشان دهنده ضعف و سستي مسئولان اين كشور است و مردم با اين رويكرد مخالفند.

یوسف ربیع درباره لجاجت مسئولان بحريني در پاسخ به خواسته هاي مردم اين كشورگفت: مسئولان بحريني در سطح بين المللي تحت حمايت آمريكا و انگليس، و درسطح منطقه تحت حمايت اتحاديه عرب هستند.

ریيس انجمن حقوق بشر بحرين با اشاره به نشستي كه به ظاهر براي كمك به مردم سوريه در تونس تشكيل شد، گفت: شركت كنندگان در نشست موسوم به دوستان سوريه، بايد به رويدادهاي بحرين و وضعيت مردم اين كشور توجه كنند، مردمی که با برگزاري تظاهرات و راه پيمايي خواسته هاي مشروع خود را مطالبه مي كنند اما نيروهاي امنيتي با گلوله و گازهاي سمي به آنان حمله مي كنند.

یوسف ربيع با ابراز شگفتی درباره ادعای وزير امور خارجه عربستان در نشست تونس مبني بر اشغالگر بودن نظام سوريه، خاطرنشان کرد: وزير خارجه عربستان فراموش كرده است كه نيروهاي اشغالگر سعودي در بحرين با تانك ها و خودروهاي زرهي معترضان بحريني را در خيابان ها و كوچه ها تعقیب می کنند.

ربيع تاكيد كرد: حضور نيروهاي اشغالگر سعودي در بحرين ، بحران سياسي اين كشور را پيچيده تر مي كند و در نتيجه سعودي ها بايد بحرين را ترك كنند و به كشورشان بازگردند.

 

11:01.25/02



پربیننده ترین خبرها