میزبانی دشمنان امت عربی در تونس

میزبانی دشمنان امت عربی در تونس
شنبه 6 اسفند 1390 - 15:31

العالم، تونس– دبير كل كميته حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در تونس تأکيد کرد، اين کشور نبايد از دشمنان سوريه، امت عربي و اسلامي در سوريه ميزباني مي کرد.

مردم تونس دیروز با تجمع مقابل هتل محل برگزاري نشست موسوم به "دوستان سوريه"، مخالفت خود را با برگزاري اين نشست و اهداف آن اعلام كردند.

"محمد المثناني" روز شنبه به شبکه خبری العالم، گفت: نشست موسوم به دوستان سوريه، نشست دشمنان سوريه و نه دوستان اين كشور بود؛ درنتيجه درست نبود كه چنين نشستي در خاك تونس برگزار شود زيرا تونس سرزمين آزادي و كرامت است و نبايد ميزبان دشمنان سوريه و امت عربي و اسلامي باشد.

وي درباره پيشنهادهايي كه " المنصف المرزوقي " رئيس جمهوري تونس براي حل بحران سوريه از طريق پياده كردن الگوي يمن، و تهيه پناهگاهي امن براي بشار اسد رئيس جمهوري سوريه و خانواده اش در تونس ارائه داده است، گفت: هيچ كسي نمي تواند راه حل هايي را بر كشورهاي ديگر تحميل كند.

المثنانی با درخواست از المرزوقي رئيس جمهوري تونس برای تأمل درخصوص اظهارات خود، گفت: آيا المرزوقی حاضر مي شود آنچه در ليبي يا سوريه اتفاق افتاده است، يا ناآرامي هايي كه به اسم انقلاب در مناطق ديگر روي مي دهد، در تونس اتفاق بيفتد؟

دبيركل كميته حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در تونس گفت: دخالت براي حل بحران سوريه امکان پذیر است، که البته باید از راه نصيحت و ميانجي گري صادقانه براي حل اختلافات دراين كشور صورت گيرد.

وي بر لزوم مقابله با دخالت طرف هايي مانند آمريكا و رژيم صهيونيستي و همپیمانانشان كه در طول تاريخ دشمن امت عربي و اسلامي بوده اند، تاكيد كرد.

المثناني با انتقاد از موضع كشورهاي عضو شوراي همكاري درقبال بحران سوريه، خاطرنشان كرد: اين كشورها مسأله فلسطين را كه حل وفصل آن بدون ثبات در اوضاع منطقه و جهان ميسر نيست، به فراموشی سپرده اند.

 

21:53-02/24



پربیننده ترین خبرها