ناامنی لیبی را به آغوش فرانسه بازگرداند

ناامنی لیبی را به آغوش فرانسه بازگرداند
يکشنبه 7 اسفند 1390 - 13:32

وزراي دفاع فرانسه و ليبي از توافق دو کشور براي افزايش همکاري ها براي تأمين امنيت مناطق دريايي و کنترل مرزهاي ليبي خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ژرار لونگه" وزیر دفاع فرانسه در دیدار با همتای لیبیایی خود "اسامه الجویلی" در طرابلس، درباره همکاری های امنیتی دو کشور گفت و گو کرد.

ناتوانی شورای انتقالی در کنترل مناطق مرزی، این کشور را به محلی برای عبور مهاجران غیرقانونی به اروپا و همچنین قاچاق سلاح به لیبی تبدیل کرده است.

وزیر دفاع فرانسه که کشورش یکی از حامیان اصلی تسلیحاتی رژیم قذافی به شمار می آمد، اکنون پس از سقوط این رژیم در طرابلس به وزیر دفاع شورای انتقالی لیبی گفت: با توجه به موقعیت راهبردی لیبی، تصمیم گرفتیم کمیته کار مشترکی را برای بررسی همه مسائل تشکیل دهیم.

فرانسه برای آموزش افراد نیروی دریایی لیبی، و خنثی کردن مین ها اطراف بنادر نفتی این کشور، ماه قبل 2 کشتی جنگی را به بندر طرابلس اعزام کرد.  

 

ارتش آمریکا پس از سرنگونی قذافی، به بهانه جلوگیری از دستیابی القاعده به تسلیحات این رژیم، سامانه های دفاع ضد هوایی لیبی را نابود کرد.

در جریان حملات ناتو که تحت عنوان ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حمایت از شهروندان صورت گرفت، علاوه بر کشته شدن تعداد قابل توجهی از مردم، خسارتهای فراوانی به تأسیسات و زیرساختهای این کشور وارد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها