65درصد اسرائیلیها مخالف حمله به ایران

 65درصد اسرائیلیها مخالف حمله به ایران
چهارشنبه 10 اسفند 1390 - 06:23

نتايج يک نظر سنجي در اسرائيل که اخيرا و پس از رزمايش نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت نشان داد، اغلب ساکنان سرزمينهاي اشغالي با اقدام نظامي اين رژيم عليه سازه هاي هسته اي ايران مخالفند.

به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: نیروهای مسلح ایران اخیرا رزمایش گسترده ای برگزار کردند. در این رزمایش که چهار روز بطول انجامید هواپیماهای جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولین ایرانی این رزمایش را موفقیت آمیز خواندند، تصریح کرد: ایرانیها در این رزمایش پیامهای روشنی را به آمریکا و اسرائیل ابلاغ کردند.

 گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل افزود: در آستانه نشست باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته آینده، مذاکراتی نیز میان رئیس جمهور آمریکا و شیمون پرز رئیس اسرائیل صورت می گیرد.

وی به نقل از روزنامه صهیونیستی هآرتس گفت: پرز در دیدار با اوباما از منصرف شدن اسرائیل در حمله به سایتهای هسته ای ایران سخن می گوید. اما  پرز اخبار هآرتس را تکذیب کرد.

 در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از سخنان پرز را در حضور رؤسای کمیسیونهای یهودی پخش کرد.

 پرز خاطرنشان کرد: دفاع در برابر تهدیدات دشمن حق مسلم اسرائیل است.همه گزینه برای رویارویی با تهدیدات مطرح است.ایران هسته ای یک تهدید راهبردی عمده ای برای اسرائیل به شمار می رود.

 در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی سخنان ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم را در پاسخ به سؤال مجری اسرائیلی مبنی براینکه "آیا اسرائیل به تنهایی قادر است به ایران حمله کند" پخش کرد.

 باراک گفت: نگران نباش اگر توانایی حمله به ایران را نداشته باشیم، ریسک نمی کنیم.ما برای کاری که توانایی آن را نداشته باشیم اقدام نمی کنیم.

 گزارشگر اسرائیلی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس یک نظر سنجی که در یک برنامه تلویزیونی صورت گرفته است، 65% از اسرائیلیها با اقدام نظامی یک جانبه اسرائیل علیه ایران مخالفند.

 وی افزود: باراک هفته آینده پیش از نشست نتانیاهو و اوباما، با لیون پانه تا وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 "دکتر زکی جمعه" استاد علوم سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"( از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: پس از شکست مفتضحانه صهیونیستها در جنگ 33 روزه لبنان، روحیه اسرائیلی ها بسیار تضعیف شده است.

 وی افزود: اقتدار روز افزون ایران در زمینه های نظامی هراس آنان را از رویارویی یک جانبه با ایران بیشتر کرده است.

 زکی گفت: اسرائیلیها از سویی خواستار حمله به سایتهای هسته ای ایران هستند و از سوی دیگر نمی خواهند خود در خط مقدم جبهه رویارویی با ایران باشند لذا در صدد سوق دادن آمریکا و غرب به ورطه جنگ با ایران هستند.

 

8:05

پربیننده ترین خبرها