مقام اماراتی: قطر بايد تحت قيمومت بين المللی قرار گيرد!

مقام اماراتی: قطر بايد تحت قيمومت بين المللی قرار گيرد!
دوشنبه 19 تير 1396 - 10:12

ضاحی خلفان معاون سابق رئیس پلیس دبی در توییتی نوشت: قطر باید تحت قیمومت بین المللی قرار گیرد تا بدین ترتیب از اقدامات این کشور در زمینه مالی از تروریسم جلوگیری شود.

العالم – جهان اسلام

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم چاپ لندن، ضاحی خلفان معاون پلیس دبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشتقطر باید تحت قیمومت بین المللی قرار گیرد تا نقل و انتقال پول ها و دارایی های این کشور در داخل و خارج تحت کنترل باشد و از حمایت مالی دوحه از تروریسم جلوگیری شود.

وی در این توییت افزود: قطر سخاوتمندانه از تروریست ها حمایت مالی می کند. باید بر نقل و انتقال دارایی های این کشور کنترل شدید وجود داشته باشد تا این پولها به دست تروریست ها نرسد.

خلفان همچنین افزود: دولت و رسانه های قطر مسئول جنایت های تروریستی کنونی در مصر هستند و این نتیجه اقدامات این کشور در حمایت مالی و پشتیبانی از تروریسم و تحریک آفرینی در این زمینه است. همچنین اقدامات تحریک آمیز قطر در زمینه حمله به نیروهای مصری، باعث می شود که این کشور براساس قانون، شریک اصلی در جنایت های تروریستی باشد.

وی نوشت: آن دسته از شهروندان قطر که به اتهام تروریسم، از سوی کشورهای تحریم کننده در زمره افراد تحت تعقیب قرار گرفته اند، اسامی آنها در فهرست تروریست های تحت تعقیب بین المللی نیز قرار گرفته است. گروههای قطریِ حامی مالی تروریسم، در برقراری ارتباط با گروههای تروریستی در کشورهای فقیر و دوردست، صاحب تجربه شدند و همه سازمانهای تروریستی به نوعی با دولت قطر ارتباط دارند که همین مسإله باعث می شود این گروهها با چمدان های پر از پول قطر، تحت حمایت مالی قرار گیرند.

معاون رئیس پلیس دبی در توییت دیگری از مردم قطر خواسته است تا به خیابان ها بریزند و تمیم بن حمد امیر این کشور را برکنار کنند.

خلفان با ابراز ناخرسندی از نزدیک شدن قطر و ایران به یکدیگر نوشت: ای مردم قطر، دوحه به آغوش ایران پناه برده است.

وی مدعی شد ایران ، قطر و ترکیه مثلث تروریسم بین المللی هستند.

پربیننده ترین خبرها