حمایت دستگاه قضائی انگلیس از کشتار یمنی ها با فروش سلاح به عربستان

حمایت دستگاه قضائی انگلیس از کشتار یمنی ها با فروش سلاح به عربستان
سه شنبه 20 تير 1396 - 15:05

دستگاه قضائی انگلیس با قانونی دانستن صادرات اسلحه و مهمات کُشنده به عربستان سعودی ، بیش از پیش به جنگ یمن دامن خواهد زد.

العالم - یمن

روزنامه گاردین روز سه شنبه در گزارشی به قلم پاتریک وینتور با عنوان " فشارها به دولت انگلیس ادامه خواهد یافت " نوشت: دادگاه عالی انگلیس در حکم صادره با قانونی دانستن صادرات اسلحه به عربستان که در جنگ یمن به کار می رود ، شاید از حجم فشارهای وارده به دولت لندن بکاهد ولی نخواهد توانست روابط لندن و ریاض را بهبود ببخشد و به جنگ یمن پایان دهد.

گاردین نوشت : حکم دادگاه عالی به چگونگی موافقت دولت با اعطای مجوز صادرات اسلحه به عربستان می پردازد ولی به درستی یا نادرستی تصمیماتش نمی پردازد. در حکم صادره آمده است که حمله عربستان به یمن شاید مغایر با قانون بین الملل باشد ولی اظهارنظر در این باره به عهدۀ دولت انگلیس است نَه دادگاه عالی.

گاردین افزود : حکم دادگاه عالی هم دولت لندن را با فشارهای سیاسی روبرو خواهد کرد و هم باعث سختگیری در اجرای قانون صادرات اسلحه خواهد شد.

این روزنامۀ انگلیسی نوشت : حزب کارگر اعلام می کند که فروش اسلحه به عربستان را ممنوع خواهد کرد و چنین گرایشی در آمریکا نیز وجود دارد.

گاردین افزود: دولت لندن کشورهای عرب خلیج فارس را عاملی مهم برای حرکت چرخ اقتصادی انگلیس پس از خروجش از اتحادیه اروپا می داند ولی اظهاراتی کلی که حاکی از روابط انگلیس و کشورهای عرب خلیج فارس باشد ، شنیده نمی شود.

214

پربیننده ترین خبرها