زنگنه: مسیر انتخاب شده برای توسعه کشور ادامه می یابد

زنگنه: مسیر انتخاب شده برای توسعه کشور ادامه می یابد
چهارشنبه 21 تير 1396 - 11:07

وزیر نفت پس از پایان صبحت های نمایندگان مجلس در جلسه علنی درباره ابعاد قرارداد توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، تاکید کرد که راه انتخاب شده برای توسعه کشور روشن است و این راه ادامه خواهد یافت.

العالم- ایران 

بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از پایان صحبت‌های نمایندگان مجلس در سخنان کوتاهی اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس گفتند IPC خلاف قانون است، با اینکه طبق قانون تصویب شده و رسمیت یافته است. بنده می‌گویم که به قانون و مقرراتی که در دستم است عمل می‌کنم و این قوانین به بنده اجازه می‌دهد قرارداد امضا کنم و پیش روم. 

وی افزود: برخی نمایندگان گفتند شرکت‌های خوشنام دیگری وجود دارد، چرا با آنها قرارداد نبستید؟ بنده از این نمایندگان می‌پرسم لطف کنند دو شرکت خوشنام را به بنده اعلام کنند. از طرفی عده‌ای می‌گویند ما با سرمایه‌گذاری خارجی موافقیم، ولیکن یکسری صحبت‌ها داریم؛ این ولیکن‌ها مرا کشته است، آنقدر ولیکن می‌گویند که یعنی هیچ کاری انجام نشود. 

زنگنه اضافه کرد: بنده نمی‌توانم بدون اینکه دستوری یا حکم قضایی به من بدهند، قرارداد امضا نکنم، از طرفی باید بدانید شرکت توتال خودش به طور مستقیم کاری انجام نمی‌دهد و این پیمانکار است که کارها را انجام خواهد داد، اما هیچ اقدامی بدون اجازه ما انجام نخواهد شد. همچنین تمام اموال و اقدامات در راستای قرارداد ایران با توتال، از روز اول به نام ما و متعلق به ماست. 

وزیر نفت تأکید کرد: حضور شرکت‌های خارجی در ایران و تعهدات آنان به ایران باعث می شود تحریم‌ها اتفاق نیفتد که آنان مجبور شوند از ایران بروند، چرا که در این شرایط، خود آنان هم ضرر می‌کنند. ما باید کاری انجام دهیم که آنان هم آسیب ببینند، نه اینکه فقط ما متضرر شویم. 

وزیر نفت با بیان اینکه اتکای ما به نیروهای داخلی خودمان است، گفت: راه انتخاب شده برای توسعه کشور روشن است و این راه ادامه می‌یابد و اینگونه مباحث داخلی نباید موجب نگرانی مردم شود، چرا که ما در حال رشد در این مسیر هستیم و ارکان کشور نیز دارای اقتدار هستند و به یکدیگر پیوسته‌اند، امیدوارم با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم کارها را پیش ببریم. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها