عربستان: قطر تهدیدی علیه امنیت قومی است

عربستان: قطر تهدیدی علیه امنیت قومی است
چهارشنبه 21 تير 1396 - 13:54

عواد العواد وزیراطلاع رسانی عربستان ادعا کرد : دولت و مسئولان قطر از گروه های افراطی و تروریسم مانند القاعده، داعش، جبهه النصره، اخوان المسلمین، حزب الله حمایت مالی کرده و میزبان طالبان در خاک خود شده است.

العالم ـ عربستان

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، عواد روزچهارشنبه درگفت وگو با روزنامه لاربوپلیکا افزود:عربستان با اختلال عمیقی مواجه است که به دلیل حمایت مداوم قطر از تروریسم، افراط گرایی وایجاد جو منفی و ناامنی در منطقه به وجود آمده و همچنان خطری برای امنیت کشورهای عرب خلیج فارس،همسایگان و ثبات آن است.
وزیراطلاع رسانی عربستان افزود: قطربا حمایت مالی از گروه های تروریستی 'القاعدة' و'داعش' و'جبهة النصرة' و' الإخوان المسلمین'و'حزب الله' میزبان 'طالبان' در خاک خود شده است و به جهان نشان داده که دولت و مسئولان آن از تروریسم حمایت می کنند.
العواد افزود: ما برای متقاعد ساختن قطر به بازگشت به دامن کشورهای عرب خلیج فارس و مشارکت آن در امنیت منطقه و ثبات گام برمی داریم و برخلاف مخالفت دوحه با خواسته های عربستان، بحرین، مصر و امارات وعدم ابراز نیت این کشور برای دست برداشتن از حمایت تروریسم و اصرار به مخالفت با ابزارهای دیپلماتیک حل این بحران،همچنان به تلاش های خود ادامه می دهیم زیرا این مساله برای امنیت عربستان اهمیت دارد.
وی ادامه داد: قطر تهدیدی برای امنیت قومی است و باید رویکرد خود را تغییر بدهد زیرا با ادامه سیاست های کنونی خود نمی تواند جزیی از گروه حامی امنیت، ثبات و انتشار صلح و همزیستی جهانی باشد.
العواد مدعی شد شبکه الجزیره یک طرح سیاسی مخرب است که هدف آن از بین بردن امنیت و ثبات است و قطر آن را برای بازاریابی توطئه های خود ایجاد کرد و این رسانه به هیچ وجه نماد آزادی مطبوعات نیست بلکه مروج اتهام وقانونی جلوه دادن گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و حزب الله است.
وزیر اطلاع رسانی عربستان با اشاره به اعتراض ها، درگیری ها و انفجار برج های الخبر در شرق عربستان که 36 تن از جمله 19 آمریکایی کشته شدند ادعا کرد کشورش قربانی تروریسم است وی درحالی که از اعتراض های مردمی شهرهای شرق این کشور به عنوان حملات تروریستی نام برد به اعدام چهار تن از معترضان به عنوان تروریست اعتراف کرد.
وی مدعی شد عربستان حامی خشونت دینی وافراط گرایی نیست بلکه این دولت قطر است که با حمایت از گروه های تروریستی به افراط گرایی دامن می زند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها