بهره برداری تبلیغاتی اوباما از ایران

بهره برداری تبلیغاتی اوباما از ایران
جمعه 12 اسفند 1390 - 08:00

درسايه مخالفت مردم آمريکا با ماجراجويي‌هاي نظامي مسئولان اين کشور، باراک اوباما تلاش مي کند براي رسيدن به دومين دوره رياست جمهوري، از اظهارات خصمانه و جنگ طلبانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران بکاهد.

خانم "کارول گلد" روزنامه نگار آمريكايي در گفتگو با العالم، اظهارات اخیر مقامات این کشور را به هدف براي آرام كردن اوضاع و جلوگيري از حمله رژيم صهيونيستي به ايران و همچنین با انگیزه های انتخاباتی برای کسب حمايت آمريكاييهای مخالف جنگ در انتخابات ریاست جمهوری آتی دانست.

گلد تأکید کرد: اظهارات سخنگوي كاخ سفيد درباره فقدان دلايل توليد سلاح هسته اي از سوي ايران، اولين موضع گيري از نوع خود به اين لحن مي باشد؛ و اوباما تلاش مي كند تا اوضاع را آرام و از هر گونه حمله اسرائيل به ايران جلوگيري كند.

این روزنامه نگار آمریکایی افزود: ايهود باراك اخیرا به صراحت از حمله به مراكز هسته‌اي ايران  آن هم  قبل ازانتخابات رياست جمهوري آمريكا خبر داده،  كه اين امر تهديدی براي اوباما به شمار مي آيد.

گلد، سفر فرستاده آمريكا به اراضی اشغالی برای جلوگیری از اقدام یکجانبه علیه ایران را بی نتیجه خواند و گفت: وضعيت بسيار حساس است و نتايج هرگونه حمله به ايران كاملا نامعلوم است؛ از این رو آمريكا نگران نظامیان و پايگاه هاي خود در منطقه است.

اين تحليلگر با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا افزود: اوباما تلاش مي كند تا طرفدارانش را اميدوار نگاه دارد، كه اين كشور در پي نزاع يا رويارويي با ايران به ويژه در منطقه حساس خليج فارس نيست.

گلد تأکید کرد: جمهوري خواهان آمریکا از اظهارات مقامات كاخ سفيد مبني بر عدم تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي بسيار خشمگين هستند، و كاملا واضح است كه در اين باره جدال شديدي به وجود آمده است.

وي تأكيد كرد: آمريكا پس از حوادث يازدهم سپتامبر مبالغ فراواني را در كشورهاي عراق و افغانستان هزينه كرد، و بسياري از آمريكايي‌ها در وضعيت كنوني بر اين باورند كه اشغال افغانستان و عراق يك اشتباه بود.

این روزنامه نگار آمريكايي خاطرنشان كرد: اوباما با يك بحران اقتصادي خطرناك مواجه است، و خزانه آمريكا به علت جنگ هاي افغانستان و عراق تقريبا خالي است و امريكا همچنان در حال هزينه كردن در افغانستان است؛ از سوي ديگر افكار عمومي امريكا از اين جنگ ها و ريسك هاي نظامي خسته است.

کارول گلد افزود: اوباما و همه سياستمداران با تجربه امريكا مي دانند كه افكار عمومي خواستار يك رويارويي نظامي ديگر نيست، زيرا اين كشور قادر به تحمل اين جنگ نيست و افكار عمومي نيز توانايي تحمل اين موضوع را ندارد؛ بنا بر این  اوباما در پي به دست آوردن حمايت سياسي ميليون ها امريكايي است كه مخالف رويارويي اين كشور با ايران يا هر كشور ديگري هستند و از اسرائيل مي خواهند كه از حمله به ايران خودداري كند.

 

03/02 - 20:25

 

  



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها