پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز

شنبه 31 تير 1396 - 19:19

یک ژیمناست ایرانی مقیم آلمان، برای بازگشت به ایران، روشی متفاوت را انتخاب کرد. وی در سفری ۵۷۳ روزه فاصله شهر آخن آلمان تا تهران را پیاده و به همراه چرخ ژیمناستیک خود طی کرد و تصمیم دارد این چرخ ژیمناستیک را به موزه هنرهای معاصر اهدا کند.

العالم - گوناگون

شاهین سادات‌الحسینی، ژیمناست و هنرمند مقیم آلمان که اکنون پس از 33 سال به ایران بازگشته درباره اقدام خود به تسنیم می‌گوید: پس از 33 سال فرصت بازگشت به کشورم فراهم شد و این بازگشت برایم آن‌قدر ارزشمند بود که تصمیم گرفتم آن را به جای هواپیما با استفاده از وسیله‌ای که سال‌هاست با آن کار می‌کنم و به هنرجوهایم آموزش می‌دهم تجربه کنم: چرخ ژیمناستیک.

وی ادامه می‌دهد: سختی‌ها، تجربه‌ها و لذت‌های این سفر به مراتب از آنچه در تصور داشتم بیشتر بود. از زمانی که شهر آخن آلمان را به مقصد تهران ترک کردم 573 روز می‌گذرد و اکنون که به تهران رسیدم قصد دارم چرخه ژیمناستیکم را به عنوان یک ایرانی که برای بازگشت به ایران روشی متفاوت را انتخاب کرده به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کنم.

چرخه ژیمناستیک (Wheel gymnastics) دستگاه ورزشی است متشکل از دو چرخ، که توسط 6 میله متصل به هم متصل شده‌اند. بسته به جثه ژیمناست، قطر چرخ بین 130 و 245 سانتی‌متر و وزن آن بین 40 و 60 کیلوگرم متفاوت است. چرخه ژیمناستیک (به آلمانی Rhönradturnen) در سال 1925 توسط اتو فایک در آلمان اختراع شد و یک سال بعد به ثبت رسید. در سال 1936 این ورزش در بازی های المپیک در برلین به نمایش گذاشته شد اما تا کنون به عنوان یک رشته المپیک شناخته نشده و استفاده از آن در آلمان متمرکز شده است.

تسنیم

پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز پیاده از آخن آلمان تا تهران در ۵۷۳ روز
دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها