انتقاد وزیر‌ خارجه‌ آلمان از تحریم‌های جدید آمریکا

انتقاد وزیر‌ خارجه‌ آلمان از تحریم‌های جدید آمریکا
جمعه 6 مرداد 1396 - 20:07

وزیر خارجه آلمان در انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا که منافع کشورهای اروپایی را هم به خطر می‌اندازند گفت که چنین اقداماتی قابل پذیرش نیست.

العالم- ایران 

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد که چنین اقداماتی قابل پذیرش نیستند و از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست تا در این زمینه کاری صورت دهد.

گابریل در این مورد به نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت: «این مسئله همچنان بر قرار است که گسترش تحریم‌های آمریکا به حدی فراتر از مرزها و به کارگیری آن علیه شرکت‌های اروپایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

وزیر خارجه افزود: «ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا هم این را می‌داند که سیاست اعمال تحریم‌ها نه اقدامی مناسب و نه فعالیتی کافی به شمار می‌روند تا با به کارگیری آنها بتوان، منافع کشور در بخش انرژی و صادرات را تامین کرد و این به ترامپ بستگی دارد که چطور می‌خواهد ادامه دهد.»

گابریل همچنین گفته است که خوب بود که کنگره آمریکا پیش از اینکه با اقدامات بیشتری علیه روسیه موافقت کند، با شرکای اروپایی هم مشورت می‌کرد.

این مقام آلمانی همچنین گفت که مدتهاست که با مقامات آمریکایی (در این موارد) صحبت می‌شود و تلاش در راستای ادامه مذاکرات ادامه خواهد داشت.

طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی که چند روز پیش در قالب طرح واحد در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود، در سنای این کشور هم بررسی و تصویب شد.

گام بعدی برای تبدیل شدن این طرح به یک قانون لازم‌الاجرا، اخذ امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است که البته «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دیشب اعلام کرده بود که ترامپ مخالفتی با تحریم این سه کشور ندارد.

با این حال، با توجه به وجود تحریم‌های روسیه در داخل متن این طرح، پیش از این منابع مطلع از بی‌میلی ترامپ به امضای آن خبر داده بودند.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها