تلاش کویت برای برگزاری کنفرانس بازسازی عراق

تلاش کویت برای برگزاری کنفرانس بازسازی عراق
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 22:16

معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کشورش به منظور میزبانی کنفرانس بازسازی مناطق آزاد شده عراق از دست داعش، تماسهای گسترده ای با برخی کشورهای جهان و بانک بین المللی و عراق برقرار کرده است.

العالم ـ جهان اسلام

خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت در حاشیه جشنی که سفارت عراق در کویت به مناسبت آزادسازی موصل برگزار کرده است، گفت: تاریخ برپایی کنفرانس تعیین نشده، اما احتمال می رود که در سه ماهه نخست سال آینده باشد.

خبرگزاری کویت از جارالله نقل کرد که کشورش از همان ابتدا در کنار عراق ایستاده است و از طریق ائتلاف بین المللی و روابط دوجانبه از این کشور حمایت می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط دوجانبه با عراق گفت: تفاهم و هماهنگی و انسجام لازم میان ما و برادرانمان در عراق وجود دارد و از طریق این هماهنگی ها می توانیم هرگونه مشکل احتمالی را برطرف کنیم.

این مسئول کویتی پیروزی های موصل و آزادسازی این شهر را به ملت عراق تبریک گفت و از شجاعت و قهرمانیها و فداکاری های این ملت تا تحقق پیروزی تمجید کرد.

صباح احمد جابر الصباح امیر کویت در جولای گذشته در تماسی تلفنی با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پیروزی بر داعش در موصل را به دولت و ملت عراق تبریک گفت و بر آمادگی کشورش برای میزبانی کنفرانس بین المللی بازسازی مناطق آزاد شده در عراق تاکید کرد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها