فتوای عجیب مفتی آل سعود علیه ادارۀ مشترک حج

فتوای عجیب مفتی آل سعود علیه ادارۀ مشترک حج
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 19:54

مفتی عربستان سعودی درخواست های مربوط به اداره مشترک حرمین شریفین از سوی کشورهای اسلامی را محکوم و تاکید کرد که این درخواست ها "گمراه کننده و کینه توزانه" است.

العالم عربستان سعودی

روزنامه الشرق الاوسط چاپ عربستان به نقل از شيخ عبد العزيز آل الشيخ مفتی این کشور نوشت که گزارش های برخی رسانه ها درخصوص این مساله، دروغین و با هدف فتنه انگیزی و ایجاد بلوا و آشوب و نگرانی درمیان مسلمانان وضربه زدن به یکپارچگی و وحدت کلمه آنان است.

وی مدعی شد: یکپارچگی مسلمانان و وحدت کلمه آنان دشمنان را خشمگین کرده است و به همین دلیل، آن ها می خواهند که این وحدت را که هر ساله با تجمع میلیونی مسلمانان در ادای مناسک عمره و حج تجلی می یابد، برهم بزنند.

آل الشيخ ادعا کرد: همه مسلمانان از اقدامات عربستان واقف هستند و در کنار این کشور ایستاده اند و می بینند که این کشور، همه امکانات خود را درجهت خدمت به حرمین شریفین به کار می گیرد.

به گفته وی عربستان به میلیون ها تن از حجاج وعمره گزاران خدمت رسانی می کند و همه موانعی را که در راه ادای مناسک آنان وجود دارد، از بین می برد و هیچ تبعیضی میان ملیت حجاج قائل نیست.

مطبوعات عربی سه شنبه به تشدید بحران در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در پی متهم شدن عربستان از سوی قطر به سیاسی کردن قضیه حج پرداختند.

عربستان در پاسخ به اتهام قطر اعلام کرد که درخواست قطر برای اداره مشترک حرمین شریفین از سوی کشورهای اسلامی، "خصمانه" و به منزله اعلان جنگ علیه عربستان به شمار می رود.

سوء مدیریت عربستان درحج و عمره سال های گذشته، مشکلات و فاجعه های بسیار را برای حجاج به وجود آورده که بدترین آن ها  فاجعه منا در 24 سپتامبر 2015 بود که هزاران حاجی قربانی آن شدند.

عربستان سعودی همچنان از حج درجهت خدمت به اهداف سیاسی وطایفه ای و با هدف مسلط کردن رویکرد تکفیری خود بر پیروان مذاهب و فرقه های اسلامی بهره برداری می کند.

215

 

 

پربیننده ترین خبرها