سفر  اسماعیل هنیه به تهران

سفر  اسماعیل هنیه به تهران
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 12:20

نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت که روابط جنبش حماس با ایران به سطح قبلی خود بازگشته و اسماعیل هنیه به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

 

علی برکه، نماینده جنبش حماس در لبنان در گفت‌وگو با روزنامه فلسطینی دنیا الوطن گفت: روابط جنبش حماس و ایران به سطح قبلی خود بازگشته و دو طرف بر این توافق کردند که در مورد مسائل گذشته بحث نکنند و با نگاه به آینده به مصلحت دو ملت همکاری کنند و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران و جنبش حماس وارد روابط طبیعی شدند، گفت: سفر هیات جنبش حماس به تهران که با دعوت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از اسماعیل هنیه انجام پذیرفت، نتایجی به دنبال خواهد داشت.

نماینده حماس همچنین با اشاره به اینکه سفر اسماعیل هنیه به تهران پس از بازگشت وی از نوار غزه خواهد بود، گفت: سفر هیاتی از جنبش حماس به تهران نشان می‌دهد که روابط این جنبش با تهران به شش سال گذشته خود بازگشته است و امیدواریم که روابط به مصلحت دو ملت ایران و فلسطین گسترش یابد، به خصوص در سایه اوضاع موجود در فلسطین و تلاش برای حل مشکل فلسطین.

وی ادامه داد: ایران می‌داند که مقاومت فلسطین یک مساله حیاتی است. همان‌گونه که حماس می‌داند روابط با ایران به مقاومت قدرت می‌دهد و ایران تنها کشوری است که از مقاومت حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

یک هیات بلندپایه از جنبش حماس روز جمعه به تهران آمد و روز شنبه در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان شرکت کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها