فعال سیاسی لیبیایی:

جدایی طلبان برقه به لیبی خیانت کردند

جدایی طلبان برقه به لیبی خیانت کردند
چهارشنبه 17 اسفند 1390 - 17:32

العالم،قاهره ـ يك فعال سياسي ليبيايي با تاكيد بر اينكه مردم ليبي با تقسيم اين کشور مخالفند، جدايي طلباني كه منطقه برقه را منطقه اي فدرالي اعلام كردند، به خيانت متهم كرد.

خانم "عاليا ابراهيم" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اعلام جدايي منطقه برقه را خيانتي بزرگ توصيف كردو گفت: ما با همه اشكال تفرقه در ليبي و تقسيم آن مخالفيم؛ ليبي از وحدت ملي و بافتي واحد بهره مند است و هرچند اين كشور اخيرا شاهد درگيري ها و بحران هايي بود، اما اين اقدام ها به تفرقه و اعلام جدايي برقه و يا طرابلس و جنوب و غيره منجر نخواهد شد.

این فعال سیاسی لیبیایی درباره اقدام مصطفي عبدالجليل رييس مجلس انتقالي به متهم كردن برخي كشورهاي عربي به همدستي در توطئه چيني براي تقسيم ليبي، گفت: مسايل هر كشوري به خود آن كشور ارتباط دارد و ما مردم ليبي با تقسيم ليبي و يا ايجاد تفرقه در آن مخالفيم.

عاليا ابراهيم، شوراي انتقالي را بخشي از عوامل ضعف تصميم گيري در كشور ليبي برشمرد و گفت: اين شورا در مرحله كنوني بايد برخي تصميمات اتخاذ كند كه نخستين آنها اعلام قانون اساسي، برگزاري انتخابات در اولين فرصت ممكن و همچنين ساماندهي به زيرساخت سياسي داخلي در ليبي است.

رهبران قبايل و سياستمداران در بنغازي منطقه برقه در شرق ليبي را منطقه اي فدرال اعلام كردند و احمد زبير شريف سنوسي را به رياست شوراي منطقه تعيين کردند.

مصطفي عبدالجليل رييس شوراي انتقالي، اعلام منطقه فدرال در شرق كشور را آغاز يك توطئه عليه كشور توصيف و برخي كشورهاي عربي را به فتنه انگيزي در ليبي متهم كرده است.

11:00- 07/03

 



پربیننده ترین خبرها