برای به شکست کشاندن انقلاب مردم

عربستان ماهانه 40میلیون دلار در یمن خرج می‌کند

عربستان ماهانه 40میلیون دلار در یمن خرج می‌کند
چهارشنبه 17 اسفند 1390 - 19:23

العالم،دمشق - عضو هيات موسسان كميته هاي مردمي يمن گفت که عربستان هر ماه 40 ميليون دلار به افراد با نفوذ در يمن مي پردازد تا منافعش در اين کشور تامين شود.

"نايف الشرعبي" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: آمريكا براي عملي كردن سياست هرج و مرج سازنده ي خود، برنامه‌اي ويژه براي ايجاد گسست در ميان ملت ها در دستور كار قرار داده تا به اين ترتيب هم از تاثيرگذاري كشورها بر تحولات منطقه بكاهد و هم بتواند از ملت ها به شيوه آسان تري به سود منافع خود و رژيم صهيونيستي بهره كشي كند.

عضو هيات موسسان كميته هاي مردمي يمن، حوادث امنيتي در این کشور را پيامد توافقنامه رياض ارزيابي كرد و گفت: اين توافقنامه در واقع رژيم علي عبدالله صالح و شركاي او را در قدرت نگه داشت و در مقابل به ايجاد گسست در ميان نيروهاي انقلابي پرداخت و بازي در سه محور را در دستور كار قرار داد.

وی ادامه داد:خدشه دار شدن چهره انقلابيون از طريق تفرقه ميان نيروهاي انقلابي، دوم خدشه دار شدن چهره الحوثي ها و خيزش جنوبي ها در رسانه ها و سوم تحريك و فعال سازي القاعده سه محور کلیدی توافق نامه ریاض بود.

الشرعبي در ادامه با بيان اينكه سازمان القاعده را علي عبدالله صالح از زمان در اختیار گرفتن زمام قدرت در يمن ايجاد كرد، گفت : او اين سازمان را با حمايت آمريكا و با غرض دفاع از منافع آمريكايي ها در جنگ با اتحاد جماهير شوروي سابق ايجاد كرد؛ در حال حاضر القاعده هنوز در يمن حضور است و علي عبدالله صالح اداره آن را به عهده دارد .

عضو هيات موسسان كميته هاي مردمي يمن خاطر نشان كرد: بر اساس اطلاعات درز شده از سفارت آمريكا جنبش موسوم به " سازمان القاعده در يمن " به دنبال ايجاد گسست ميان نيروهاي انقلابي به منظور كنترل اوضاع داخلي در يمن است تا به اين ترتيب افكار عمومي جوانان انقلابي از خواسته ها و مطالباتي كه دارند منحرف شود، انقلاب خود را به فراموشي بسپارند و از مسائل اقتصادي و سياسي خود بگذرند.

وي تاكيد كرد : برخي از كشورهاي منطقه نقش نماينده آمريكا را بازي مي كنند، كشوري مثل عربستان كه از نظر جغرافيايي به يمن نزديك است روز و شب به برخي از افراد با نفوذ در يمن پول پرداخت مي كنند؛ به عنوان مثال علي محسن الاحمر ماهانه يك ميليون دلار دريافت مي كند و برخي از روساي قبايل نيز ماهانه ميليون ها دلار دريافت مي كنند، به طور كلي عربستان سعودي ماهانه 40 ميليون دلار در ميان افراد با نفوذ در يمن خرج مي كند تا منافع آل سعود را در يمن تامين كنند و اين كشور را در وضعيتی مشابه قيام انقلابي دهه 60نگه دارند.

نايف الشرعبي در پايان تاكيد كرد: يمن هيچ گاه شاهد خيزش متمدنانه واقعي نبوده است، زيرا عربستان با همكاري رژيم علي عبدالله صالح همواره تلاش مي كنند تا يمن از وضع اقتصادي و سياسي كه به آن گرفتار است رها نشود و براي اين كار همواره فتنه انگيزي مي كنند، مشكلات امنيتي براي آن خلق مي كنند، بحران هاي سياسي و اقتصادي ايجاد مي كنند و همزمان پايگاه هايي براي عربستان و آمريكا در داخل يمن ايجاد مي كنند.



پربیننده ترین خبرها