آیا دویدن در هوای گرم خطرناک است؟

شنبه 21 مرداد 1396
14:19
آیا دویدن در هوای گرم خطرناک است؟ در فصل گرما دویدن در دمای بالا کمی سخت‌تر و ممکن است باعث گرمازدگی شود. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که دویدن در هوای گرم برای بدن مضر است یا خیر.

العالم-گوناگون

به گزارش ایندیپندنت( independent)، در میانه تابستان زمانی که دمای هوا بالای 30 درجه است دویدن سخت‌تر می‌شود.

بسیاری از مسابقه‌های دو در هوای بالای 30 درجه انجام می‌شود. متخصصان معتقدند اگر افراد آمادگی جسمانی داشته باشند و آب بدن را تامین کنند دویدن در هوای گرم مشکلی ایجاد نمی‌کند. در صورتی که فرد عادت به هوای گرم نداشته باشد و از قبل تمرین نداشته باشد توصیه می‌شود که دوی طولانی مدت در هوای گرم انجام ندهد.

گرمازدگی بر اثر دویدن در هوای گرم ممکن است باعث کم شدن آب بدن، ایجاد سردرد، حالت تهوع و خستگی زیاد شود. در صورتی که این نشانه‌ها شدید باشد ممکن است فرد بیهوش شود. اگر به نشانه‌های بدن توجه کنید و مرتبا آب بنوشید می‌توانید در هوای گرم تمرین دو انجام دهید. بهتر است لباس‌های خنک بپوشید با سرعت کمتر بدوید.

با ورزش کردن در هوای گرم در هر ساعت یک لیتر عرق از بدن خارج می‌شود بنابراین بهتر است بدن به شرایط گرم عادت داشته باشد تا کمتر دچار آسیب شود.

0% ...

آخرین اخبار

بازداشت ۱۱ فلسطینی در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری


پیام سید مجید موسوی فرمانده هوا فضای سپاه به خانواده شهید ماکان نصیری


تداوم حملات به لبنان؛ ۲۰ مورد تجاوز رژیم صهیونیستی در یک روز


پیروزی نامزد فلسطینی‌الاصل در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات‌ آمریکا


تهران آماده مذاکره برای تأمین نفت مورد نیاز مالزی


اسناد جنایات جنگ اخیر به نهادهای بین‌المللی ارائه شد


فرار از پنتاگون؛ استعفای فرمانده دیگری از ارتش آمریکا


پزشکیان: برای معماری جدید امنیتی، دست دوستی به سوی کشور‌های اسلامی دراز می‌کنیم


قالیباف: ایران نشان داد دوران تحمیل اراده بر ملتهای مستقل گذشته است


خودداری افسران لبنانی از گرفتن عکس با هیأت اسرائیلی