روسیه؛ بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ نفت در جهان

روسیه؛ بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ نفت در جهان
پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 19:34

سازمان بین المللی ابتکار مشترک داده های سازمانی (JODI) اعلام کرد روسیه در ماه ژوئن جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان حفظ کرد.

العالم - اروپا

بنا بر اعلام این سازمان، در ماه ژوئن تولید نفت روسیه به طور متوسط 10 میلیون و 323 هزار بشکه در روز بود و بار دیگر تولید نفت این کشور از تولید عربستان سعودی پیشی گرفت. در همین ماه، تولید نفت عربستان سعودی نیز 10 میلیون و 70 هزار بشکه در روز بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس داده های این سازمان، طی نخستین ماه تابستان در مقایسه با ماه قبل تولید نفت روسیه 47 صدم درصد و تولید نفت عربستان سعودی 1/92 درصد افزایش داشت.

براساس این آمار، عراق دومین کشور تولیدکننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شد و تولید خود را 31 صدم درصد کاهش داد. عراق در این ماه چهار میلیون و 550 هزار بشکه نفت در روز تولید کرد.

به علاوه، در ماه ژوئن، صادرات نفت عربستان سعودی شش میلیون و 889 هزار بشکه در روز بود که در مقایسه با ماه قبل 51 صدم درصد کاهش داشت. همچنین صادرات نفت عربستان سعودی از سپتامبر 2014 به پایین ترین سطح رسیده است. این سازمان اطلاعاتی در مورد صادرات نفت روسیه در ماه ژوئن ارائه نکرده، اما اعلام کرد این کشور در ماه مه پنج میلیون 434 هزار بشکه در روز صادر کرد که این رقم در ماه آوریل چهار میلیون و 929 هزار بشکه در روز بود.

همچنان در ماه ژوئن، نیجریه صادرات خود را 7/27 درصد و تا یک میلیون و 756 هزار بشکه در روز کاهش داد، اما تولید این کشور 3/78 درصد افزایش داشت و به یک میلیون و 949 هزار بشکه در روز رسید.

اداره فدرال آمار روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این کشور در ماه مه به جایگاه خود به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان بازگشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها