خودکشی 34 کشاورز هندی به دلیل کاهش باران!

خودکشی 34 کشاورز هندی به دلیل کاهش باران!
جمعه 27 مرداد 1396 - 03:42

رادیو دولتی هند از خودکشی دستکم 34 کشاورز هندی طی هشت روز اخیر در ایالت ماهارشترا در غرب هند خبرداد.

العالم - آسیا

رادیو دولتی هند به نقل از مقامات محلی در ایالت ماهارشترا گزارش داد: " تا کنون منطقه شاهد کاهش میزان بارندگی یعنی کمتر از حد متوسط ​​در طول این فصل بوده است که به دلیل خشکسالی، تهدیدی جدی برای محصولات کشاورزی محسوب می شود".
براساس گزارش ها، از آغاز سال جاری تاکنون حدود 580 مورد خودکشی در میان کشاورزان منطقه  ماراثوادا به ثبت رسیده است. کشاورزان این منطقه بخشودگی بدهی و جبران خسارت از سوی دولت هند را خواستار شده اند.

در همین حال، تجمع اعتراضی گسترده ای هفته گذشته در شهر بمبئی پایتخت مالی هند برگزارشد. معترضان بکارگیری جوانان این منطقه را در مشاغل دولتی و مراکز آموزشی خواستار شده و بر اصلاح عادلانه قوانین طبقاتی و قبیله ای و همچنین بخشودگی بدهی های کشاورزان تاکید کردند.

 عوامل دیگری هم وجود دارد که ممکن است با خودکشی ها در ارتباط باشد که عبارتند از: بازده کم محصولات زراعی، مشکلات مالی، دسترسی به روش های آسان آسیب به خود و یا نبود حمایت های اجتماعی.

در هند، نوشیدن آفت کش های سمّی راهی برای پایان دادن به بدهی های کمرشکن در میان کشاورزان است. در ماه گذشته، صدها نفر از کشاورزان –که تعدادی جمجمه های انسان متعلق به کشاورزان صدمه دیده از خشکسالی را در خاک های جنوب استان تامیل نادو (Tamil Nadu) پیدا کرده بودند- اعتراض ۱۰۰ روزه ای در شهر دهلی نو برای "جلوگیری از خودکشی کشاورزان تولید کننده خوراک کشور" به راه انداختند.

یک پنجم خودکشی های جهان در هند رخ می دهد که تقریباً با سهم این کشور از جمعیت جهانی متناسب است و نرخ خودکشی از سال ۱۹۶۸ به بعد دو برابر شده است.

221
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها