تحصن دانشجویان دختر عربستانی

تحصن دانشجویان دختر عربستانی
شنبه 20 اسفند 1390 - 04:19

دانشجويان يک دانشگاه دخترانه در عربستان از تصميم خود براي ادامه تحصن و تحريم دانشگاه در اعتراض به ضرب و شتم ده ها تن از همکلاسيانشان خبر دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دانشجویان دانشگاه "ملک خالد" در شهر "ابها" اعلام کردند که قصد دارند امروز تحصنی را در این دانشگاه برگزار کنند.

حدود هشت هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه چهارشنبه گذشته در اعتراض به تصمیم دانشگاه برای حذف نظافتچی های دانشگاه به بهانه بی توجهی به نظافت دانشگاه تظاهرات کردند.

درپی این تظاهرات نیروهای امنیتی وابسته به پلیس و هیأت امر به معروف و نهی از منکر با باتوم به دانشجویان دختر حمله کرده و آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد 53 دانشجوی دختر مجروح شدند.

به نوشته روزنامه الوطن عربستان، 8 تیم پزشکی پس از این حادثه به دانشگاه رفته و 22 تن از دانشجویان را به بیمارستان منتقل کردند؛ و 31 دانشجو نیز در محل حادثه درمان شدند.

روزنامه "سبق" نیز به نقل از خانواده این دانشجویان تأکید کرد، مردان و نیروهای امنیتی بدون اطلاع قبلی درحالیکه دانشجویان حجاب نداشتند، وارد این دانشگاه دخترانه شده، و به آنان حمله کردند.

گروهی از معترضان عربستانی با ایجاد صفحه ای در شبکه های اجتماعی، خواستار برکناری "عبدالله الراشد" مدیر این دانشگاه شدند.

برخی منابع عربستانی نیز برخلاف تأکید وزارت بهداشت، اعلام کرده اند که در جریان حمله به این دانشگاه، یک دانشجوی دختر کشته شده است.

به گفته این منابع شهر "ابها" در عربستان، از چهارشنبه گذشته همچنان ناآرام است. و موجی از خشم مردم این شهر و عشایر را فرا گرفته، و سران قبایل این دختر دانشجو، خواستار قصاص عاملان قتل وی شده اند.

همچنین در پی این حادثه خشونت بار، 30 تن از اساتید دانشگاه ابها استعفا کردند.

 

از سوی دیگر یک سبزی فروش در شمال عربستان سعودی با اقدام به خود سوزی، جرقه انقلاب تونس را در یاد مردم عربستان زنده کرد.

روزنامه الوطن عربستان به نقل از پلیس این کشور اعلام کرد، یک سبزی فروش در شهر "عرعر" قصد داشت با خودسوزی، مقابل رهگذران دست به خودکشی بزند. مردم هنگام وقوع این حادثه، فورا این عربستانی را نجات دادند.

به گفته شاهدان، این شهروند عربستانی که اخیرا آزاد شده، به دلیل اعتراض به سیاستهای آل‌سعود و اوضاع اقتصادی و معیشتی بازداشت شده بود.

سال گذشته یک سبزی فروش تونسی به نام "محمد البوعزیزی" با خود سوزی، انقلاب این کشور را شعله ور کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها