درآمد 40 میلیارد دلاری مصر از نرخ شناور ارز

درآمد 40 میلیارد دلاری مصر از نرخ شناور ارز
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 05:30

خبرگزاری آمریکایی "بلومبرگ" فاش کرد از زمان شناورسازی نرخ پوند مصر در نوامبر گذشته، حدود 40 میلیارد دلار عاید "شورای سرمایه گذاری و درآمدهای خارجی" مصر شده است.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه خبری "وطن"، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از "رامی ابو النجا"، معاون بانک مرکزی مصر اعلام کرد این پول ها شامل درآمدهای حاصل از صادرات و فروش دلار از سوی سرمایه گذاران به منظور دریافت پول ملی مصر و نیز درآمدهای اتباع مصری خارج کشور می شود.

خبرگزاری بلومبرگ تصریح کرد که سرمایه گذاران از زمان شناورسازی نرخ پوند مصر این پول ها را صرف خرید سهام و اوراق قرضه کردند. با شناورسازی نرخ پول مصر، اغلب محدودیت های تحمیل شده بر ارز برطرف شده و نرخ سود افزایش یافت؛ در نتیجه حجم ذخایر پولی بانک مرکزی به بیش از 36 میلیارد دلار رسید.

بلومبرگ به افزایش تورم به بیش از 33 درصد ظرف ژوییه گذشته با وجود افزایش ورود ارز به کشور اشاره می کند و آن را ناشی از ضعف پول مصر و افزایش مالیات و کاهش یارانه می داند.

این خبرگزاری تصریح می کند که مقامات دولتی مصر هیچ گونه اطلاعاتی درباره سرنوشت این حجم انبوه از درآمد که تا این لحظه عاید دولت این کشور شده است، بروز نداده اند.

در این گزارش به ایجاد تراز مثبت در کاهش کسری بودجه ظرف 12 ماه اخیر منتهی به ژوئن 2017 اشاره و تصریح شده است که با این وجود نرخ سهام بر اساس پول ملی تا 60 درصد افزایش یافته است.

شایان ذکر است که کل درآمدی که به این ترتیب عاید دولت کنونی مصر شده است بدون نیاز به مراجعه به صندوق بین المللی پول و پذیرفتن شروط آن، برای حل بحران اقتصادی مصر کافی بود.

آمارها و اطلاعات حکایت از آن دارد که این کشور پس از برگزاری کنفرانس اقتصادی، حدود 20 میلیارد دلار ظرف 2015 درآمد داشته است گو اینکه پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور، حدود 18 میلیارد دلار نیز به عنوان کمک مالی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کرد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها