ظریف به آمانو نامه نوشت

ظریف به آمانو نامه نوشت
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 11:19

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: وزیرامورخارجه ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تبعات منفی سفر نماینده آمریکا به سازمان ملل بر توافق هسته‌ای هشدار داده است.

العالم-ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نامه‌ای خطاب به یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکایت کرده است که سفر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین تلاشی است برای تردید به وجود آوردن درباره توافق هسته‌ای.

وی در نامه خود آورده است: حتی پیش از انجام این سفر، نحوه برنامه‌ریزی و عمومی کردن آن و پیامی که مخابره می‌کند، تبعات مخرب قابل توجهی برای اجرای موفقیت‌آمیز برجام دارد.

هیلی روز چهارشنبه (امروز) قرار است در جریان سفرش به وین با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، گفت‌وگو کند.

به نوشته واشنگتن پست، وی در واکنش به نامه ظریف برداشت ایران مبنی بر اینکه هیلی در سفرش به دنبال جمع آوری مهمات است را رد کرد.

هیلی گفت: برای من جالب است که ایران نسبت به سفر من به وین نگرانی داشته باشد. اگر آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید از اینکه من سوالاتی از آژانس می پرسم احساس نگرانی کنند.

ایران روز سه‌شنبه هشدار داد که اگر به برجام خدشه‌ای وارد شود، برای بازگشتن به غنی سازی 20 درصدی تنها به 5 روز زمان نیاز دارد.

ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست

پربیننده ترین خبرها