شکنجه معارضان سیاسی در دستور کار حکومت بحرین

شکنجه معارضان سیاسی در دستور کار حکومت بحرین
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 12:56

طبق گزارش سازمان های حقوق بشری بحرین، دستگاه امنیتی این کشور شکنجه سازمان مند معارضان سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

العالم - بحرین

بر اساس گزارش منابع خبری، 3 سازمان حقوق بشری بحرین با انتشار گزارشی اعلام کرد که دستگاه امنیتی این کشور شکنجه سازمان مند معارضان سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

سه سازمان حقوق بشری بحرین به نام های «مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس»، «انجمن حقوق بشر بحرین» و «صلح برای دموکراسی و حقوق بشر» سازمان امنیت ملی بحرین را به استفاده از زور و قدرت از زمان تاسیسش در سال 1966 میلادی تاکنون متهم کردند.

طبق گزارش این سازمان های حقوقی، «ابتسام الصائغ» فعال زن در حوزه حقوق بشر نیز مورد شکنجه و تجاوز جنسی توسط عناصر امنیتی بحرین قرار گرفته است و همچنین «عادل مرزوق» از مسئولان یکی از احزاب بحرینی پس از بازداشت توسط نظامیان بحرینی برهنه و تهدید به تجاوز شده است.

ابتسام الصائغ بانوی مدافع حقوق بشر بحرین است که در پی حمله نیروهای آل خلیفه به منزلش در روز ۱۲ تیرماه بازداشت شد. گزارش های رسیده از آزار و اذیت شدید الصائغ توسط آل خلیفه و انتقال وی به زندان انفرادی حکایت دارند. 

الصائغ در حال انتقال به زندان «مدینة عیسی» در وضعیتی وخیم دیده شده و خطاب به دیگران گفته است: «مرا کشتند، افشایشان کنید».  بیم آن می رود با انتقام جویی رژیم آل خلیفه از افشاگری‌های این بانوی بحرینی، وی مورد شکنجه های شدید قرار گیرد که همگی مسکوت خواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها