مهاجرت معکوس؛

فرار روزانه 250 آمریکایی از آمریکا به کانادا!

فرار روزانه 250 آمریکایی از آمریکا به کانادا!
پنج‌شنبه 2 شهريور 1396 - 13:54

اصلاحات مهاجرتی دونالد ترامپ شرایط اضطراری را در مرز آمریکا با کانادا ایجاد کرده به طوری که هم اکنون با هجوم شهروندان آمریکایی به کانادا مواجه ایم که این تعداد درحال حاضر به 250 پناهجو در روز رسیده ا ست.

العالم-آمریکا

 شبکه خبری سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد: وضعیت هجوم پناهندگان آمریکایی به کانادا به دلیل سیاستهای نامعلوم دولت ترامپ در برخورد با مهاجران است که آنها را نسبت به آینده خود دراین کشور نگران ساخته است.
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: شهروندان آمریکایی که با عبور غیر قانونی از مرز کانادا به دنبال پناهندگی از آن کشورر هستند مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده طوری که ارتش این کشور برای کمک به اسکان پناهندگان وارد عمل شده است.
'عبدالرحمن یسین' پناهجوی سوری که در آمریکا به سر می برد دراین باره به سی ان ان گفت : هیچگونه تضمینی برای ما سوری های و مسلمانانی که به آمریکا آمده ایم وجود ندارد، آینده نامطمئنی در آمریکا وجود دارد.
سی ان ان در این گزارش گفت: عدم اطمنیان نسبت به دولت ترامپ در قبال مهاجرانی که به آمریکا آمده اند آنان را وادار به روی آوردن به کانادا کرده است.
یک خانواده آمریکایی سیاه پوست اهل فلوریدا به خاطر دختر جوان خود که 15 سال دارد، با آمدن ترامپ زمان را برای ترک خاک آمریکا مناسب می دانند.
'ملیسا پل' (Melissa Paul) دختر نوجوان سیاه پوست آمریکایی هنگام عبور غیر قانونی از مرز به خبرنگار سی ان ان گفت: شهروند آمریکا هستم اما بخشی از وجودم ناراحت از این کار است اما ناگزیر به انتخاب بهترین گزینه هستم.
پلیس کانادا به این خانواده آمریکایی اهل فلوریدا هشدار داد در صورت عبور غیر قانونی ازمرز آنها را بازداشت خواهند کرد.
سی ان ان گزارش داد: آنها این کار را کردند و پلیس کانادا این خانواده را بازداشت کرد، دقیقا این همان چیزی بود که می خواستند، درخواست پناهندگی به کانادا را دادند.
به گزارش این شبکه خبری هجوم آمریکایی ها به مرزهای کانادا فزونی یافته بطوری که در ماه اوت که هنوز به پایان نرسیده این میزان به بالاترین حد خود رسیده و سه هزار و 800 آمریکایی بطور غیر قانونی از مرز های کانادا عبور کرده اند.
سی ان ان افزود: هم اکنون شاهد عبور روزانه 250 آمریکایی از مرز این کشور به داخل خاک کانادا هستیم.
میزان هجوم آمریکایی های به کانادا از ژانویه گذشته آغاز و در ماه جولای گذشته نیز به سه هزار پناهجو رسید.
بنابراین گزارش هجوم شهروندان آمریکایی به کانادا برای گرفتن درخواست پناهندگی به آنجا رسیده که ارتش کانادا برای کمک به نیروهای پلیس و اسکان آنها وارد عمل شده، پناهندگان آمریکایی پس از اسکان در کمپ های موقت در مرز آمریکا با کانادا به شهر 'مونترال' منتقل می شوند.
سی ان ان افزود: هجوم آمریکایی ها به کانادا برای دریافت پناهندگی این کشور را در شرف مشکلات اسکان آنها قرار داده بطوری که ناگزیر به استفاده از سالن های استادیوم های المپیک ورزشی شده اند.
'فرانسی دوپویی' (Francin Dupuis) یکی از مسئولان رسیدگی به امور پناهندگان آمریکایی به سی ان ان گفت: خوب نیست که کانادا یک کشور با درهای باز باشد، ما اخیرا شاهد تغییر فضا در آمریکا هستیم.
سیاست های ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ که به منع ورود شش کشور عمدتا مسلمان جهان مبادرت ورزید و اکنون نیز با حمایت شدیدتر از اظهارات خود در قبال حادثه نژادپرستانه سفیدپوستان آمریکایی در شارلوتزویل ایالت ویرجینیا که بر تنش های داخلی در این کشور افزوده، بسیاری از شهروندان این کشور را با نگرانی های جدی درمورد فردی که بعنوان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید به سر می برد مواجه ساخته.
'جیمز کلپر' رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) درباره نطق 77دقیقه ای دونالد ترامپ که در شهر فونیکس ایالت نوادا آمریکا و درجمع هواداران وی ایراد شد در مصاحبه با سی ان ان دراین باره ابراز نگرانی کرد و گفت که صلاحیت دونالد ترامپ برای سمت ریاست جمهوری آمریکا زیر سوال است.
کلپر به صراحت به سی ان ان گفت: دونالد ترامپ قطعا می تواند تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا باشد.
درهمین حال و در اقدامی نادر روز گذشته (چهارشنبه) سازمان ملل از مقام های آمریکا خواست مباحث و جرایم نژادپرستی را به طور صریح و بدون قید و شرط محکوم کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها