تازه ترین نقشه پیشروی در تلعفر؛

العامری : داعشی های فراری سلاح های خود را در تلعفر رها کرده اند

العامری : داعشی های فراری سلاح های خود را در تلعفر رها کرده اند
شنبه 4 شهريور 1396 - 20:37

یکی از مسئولان الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) عراق از فرار تروریست های داعش و رها کردن سلاح های خود در منطقه تلعفر در استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

العالم عراق

به گزارش پایگاه شبکه عراقی السومریه، «هادی العامری» روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تلعفر با بیان اینکه نبرد با تروریست ها در تلعفر به خوبی پیش می رود، گفت : آزادی تلعفر را تا آزادسازی آخرین وجب از خاک این منطقه اعلام نمی کنیم.

العامری افزود: عناصر داعش شکست خورده اند و سلاح ها وحتی خودروهای بمب گذاری شده خود را رها کرده و از تلعفر گریخته اند.

وی اظهار داشت که این مساله نشان می دهد که روحیه داعشی ها در نبرد با نیروهای قهرمان مبارزه با تروریسم ، نیروهای پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی به شدت تضعیف شده است.

العامری درباره مقصد بعدی نیروهای امنیتی گفت که منطقه بعدی برای پاکسازی از اشغال داعش، منطقه الحویجه، بلندی های فرات ، راوه و القائم است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه از تحت کنتزل درآوردن 95 درصد از مرکزمنطقه تلعفر دراستان نینوا خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک همچنین تاکید کرد عملیات نظامی تا زمان آزادسازی کامل این منطقه از اشغال داعش ادامه دارد.

 فرماندهان عملیات قادمون یا تلعفر می گویند که بیست و هفت محله از بیست و نه محله شهر تلعفر آزاد شده و تنها دو محله باقی مانده که درگیری شدید با تروریست های داعش در آن جریان دارد.

براساس نقشه ای که عصر امروز ( شنبه) توسط الحشد الشعبی عراق منتشر شد، نیروهای عراقی با پیشروی سریع و غافلگیر کننده بیشتر مناطق شهر تلعفر را آزاد کرده اند و منطقه محدودی هم اکنون در اختیار تروریست های داعش است که در گیری در آن جریان دارد. 
دراین نقشه مناطق آزاد شده با رنگ سبز، مناطق درگیری با رنگ قرمز و مناطق دراختیار داعش با رنگ خاکستری مشخص شده  است. 

215

 

پربیننده ترین خبرها