اعتراض قضات مصری به فرار متهمان آمریکایی

اعتراض قضات مصری به فرار متهمان آمریکایی
شنبه 20 اسفند 1390 - 18:13

العالم،اسكندريه – جمعي از قضات مصري در اعتراض به فرار متهمان آمريکايي از اين کشور در پرونده کمک هاي مالي خارجي، مقابل ساختمان كانون قضات مصر در اسكندريه تجمع کردند.

 به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دادستانی کل مصر 43 نفر از جمله 19 شهروند آمریکایی را به دریافت کمک های مالی خارجی در قالب سازمان های فعال حقوق بشری، و مدنی برای تحریک و ناآرامی در این کشور متهم و بازداشت کرد؛ اما پس از مدت کوتاهی متهمان آمریکایی بدون محاکمه و بدون رفع اتهام اجازه خروج از مصر را پیدا کردند.

 

تحصن كنندگان خواستار برگزاري تحقيق درباره این پرونده و اصلاح قوانين دستگاه قضايي مصر در راستاي تحقق استقلال اين دستگاه شدند.

"محمود ابو شوشه" ریيس دادگاه تجديد نظر اسماعيليه در اين باره به خبرنگاران گفت: قضات مصر خواستار تحقيقات وزير دادگستري و مستثني نشدن هيچ کس از اين تحقيقات فارغ از مناصب آنها هستند.

قضات مصر در اين تحصن اعلام كردند: زیرپا گذاشتن منافع ملی و اجازه دادن به متهمان خارجی برای خروج از مصر، ضربه ای آشکار به دستگاه قضايي است.

" محمود مكي" نايب ریيس دادگاه مصر نيز در گفتگو با خبرنگار العالم، با انتقاد از صدور حكم آزادي اين افراد از سوی يك قاضي عالي رتبه مصري، اظهار داشت: اين قاضي عضو شوراي عالي قضا و امين مردم در انتخابات رياست جمهوري، پارلماني و ساير انتخابات هاي كشور است؛ بنابراين چنين فردي بايد مورد اعتماد و از همه راهكارهاي قضايي آگاه باشد.

با توجه به فعاليت هاي جاسوسي آمريكا در مصر، اين كشور در روزهاي اخير شاهد اعتراضات فراوان مردمی، برای درخواست قطع روابط ديپلماتيك با آمريكا بوده است.

 

03/10 -15:10



پربیننده ترین خبرها