عربستان در آستانه بهاری متفاوت

عربستان در آستانه بهاری متفاوت
يکشنبه 21 اسفند 1390 - 17:22

كارشناس و تحليلگر امور عربستان گفت: تظاهرات دانشجويان دختر در شهر ابها و همبستگي ديگر دانشجويان با آنها اين کشور را در آستانه انقلاب و بهاري متفاوت قرار داده است.

 "فکری عبدالمطلب" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تظاهرات چند روز اخير دانشجويان دختر شهر ابها و همبستگي دانشجويان ديگر با آنها پيشرفتي براي بهار عربي در كشور استبدادي عربستان كه كشور آل سعود خوانده مي شود، محسوب مي گردد و ما از استان الشرقيه تا دانشگاه ابها شاهد تحولات جديدي هستيم.

وی افزود: رژيم سعودی مانند رژیم های سرنگون شده تونس و مصر دچار حماقت و كوته فكري است، و نمي خواهد از وقايع این کشورها درس عبرت بگيرد؛ فعاليتي در روز "خشم" در ماه مارس 2011 آغاز شد كه چند فعال سياسي درپي آن بازداشت شدند، و سازمان عفو بين الملل در گزارشي نقض حقوق آنان را هنگام رسيدگي به پرونده شان در دستگاه قضائي فاش كرد.

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: تظاهرات دانشجويان عربستاني كه به همراه ديگر دانشجويان منطقه پرچمدار انقلاب هاي عربي هستند، نتايج مطلوب خود را به آرامي در عربستان نشان مي دهد؛ كشوري كه زمامدارانش پير شده اند و به نظر مي رسد كه اختلافاتي در نسل جديد شاهزادگان در خاندان سلطنتي آغاز شده است.

این کارشناس امور سیاسی عربستان تأکید کرد: اختلافات خاندان سلطنتي، درگيري هاي استان الشرقيه و واقعه دانشگاه ملك خالد بن عبدالعزيز در آينده نزديك منجر به وقوع تحولاتي خاص خواهد شد، خصوصاً اينكه موارد فوق با فعاليت هاي اصلاح طلبانه ای همراه شده که  از سال 2002 ازسرگرفته شده است .

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: آل سعود با كمك آمريكا و ديگر طرف هاي متحد خود جريان ضد انقلاب را هدايت خواهد كرد، و قطر نيز دست به كار شده است و تلاش مي كند جاي پایي براي خود در کشورهای دیگر باز کند.

 

03/10 - 20:25



پربیننده ترین خبرها