سلاح اسرائیلی برای کشتن مسلمانان میانمار

سلاح اسرائیلی برای کشتن مسلمانان میانمار
دوشنبه 13 شهريور 1396 - 22:18

با وجود افزایش خشونتهای نظامیان حاکم میانمار علیه اقلیت روهینگیا، رژیم صهیونیستی به فروش سلاح به میانمار ادامه میدهد.

العالم - آسیا

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: خشونت های رژیم میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور تشدید شده است. اطلاعات سازمان ملل نشان می دهد حدود شصت هزار نفر از اعضای این گروه اقلیت به سبب خشونت فزاینده و آتش زدن روستاها، اخیرا از ایالت راخین میانمار فرار کرده اند. اینها اطلاعاتی است که تصاویر ماهواره ای آنها را تایید می کند، اما هیچکدام از این موارد موجب تغییر سیاست وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل نشده است تا از فروش سلاح به رژیم میانمار خودداری کند.

اجساد بیست و شش آواره از جمله دوازده کودک روز پنجشنبه از رودخانه ای که در طول مرز بین میانمار و بنگلادش جریان دارد پیدا شد.

با وجود آنچه تاکنون از گزارش های نماینده سازمان ملل در میانمار مشخص شده است و گزارش محققان دانشگاه هاروارد که می گویند ارتکاب جنایات ادامه دارد، دولت اسرائیل بر عرضه سلاح به حکومت نظامیان میانمار اصرار دارد.

ژنرال مین آنگ هلانگ یکی از سران حکومت نظامی میانمار سپتامبر 2015 در یک سفر مخصوص خرید با تولید کنندگان تجهیزات نظامی اسرائیل  دیدار کرد. اعضای هیئت همراه وی با رووین ریولین رئیس اسرائیل و نیز مقامات نظامی از جمله رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیدار کردند. هیئت میانماری همچنین از پایگاههای نظامی بازدید و با پیمانکاران نظامی دیدار کرد.

میشل بن باروخ رئیس اداره بین المللی همکاری دفاعی وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل که به آن سیبات هم گفته می شود، تابستان سال 2015 به میانمار سفر کرد. مقامات حکومت نظامی میانمار فاش کردند در زمان این سفر که در رسانه ها زیاد پوشش داده نشد، از اسرائیل قایق های گشتی خریداری کردند و صحبت هایی نیز در مورد خرید قایق های بیشتر انجام شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها