استیون بنن: بعید است ترامپ در ماه اکتبر توافق هسته‌ای ایران را تأیید کند

استیون بنن: بعید است ترامپ در ماه اکتبر توافق هسته‌ای ایران را تأیید کند
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 08:39

استراتژیست اسبق کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد در ماه اکتبر، برجام را تأیید کند.

العالم - آمریکا

به نقل از وبسایت صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»؛ استیون بنن -- استراتژیست اسبق دونالد ترامپ که به تازگی از سمتش برکنار شده، ادعایی جسورانه را مطرح کرده است. وی مدعی شده است ترامپ نمی‌خواهد در ماه اکتبر (مهر)، برجام را تأیید کند.

وی در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از خروج از دولت -- که روز یکشنبه پخش شد – گفت درحالی که ساختار سنتی امنیتی در آمریکا از ترامپ می‌خواهد تعهد تهران را به توافق هسته‌ای سال 2015 تأیید کند، او قصد دارد کار دیگری انجام دهد.

ترامپ تاکنون دو بار در ماه‌های آوریل و ژوئیه تعهد ایران را به توافق هسته‌ای تأیید کرده است؛ اما نشانه‌هایی از خود بروز داده است که از بی‌تمایلی وی برای انجام کاری مشابه در پاییز امسال حکایت دارد.

بنن در این خصوص گفت: "ساختار سنتی از ترامپ می‌خواهد برجام را تأیید کند. اما پرزیدنت ترامپ می‌خواهد از توافق خارج شود، توافق بهتری به دست آورد، و یا از فضایی خارج از توافق به این موضوع نگاه کند."

ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید نیز وعده داده بود در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کند. وی هنوز چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار نداده است؛ اما تحریم‌هایی را بر ضد نهادها و افراد ایرانی وضع کرده است.

استیون بنن پس از ترک کاخ سفید به وبسایت دست راستی "بریتبارت" بازگشت و همچنان به حمایت از ترامپ می‌پردازد.

پربیننده ترین خبرها