بازداشت 1400 نفر از زنان خارجی تروریست های داعش در عراق

بازداشت 1400 نفر از زنان خارجی تروریست های داعش در عراق
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 20:44

پایگاه خبری 'میدل ایست آنلاین' انگلیس روز دوشنبه از بغداد گزارش داد که دولت عراق یک هزار و 400 تن از زنان خارجی تروریست های داعش و فرزندانشان را بازداشت کرده است تا از مجاری دیپلماتیک به کشورهایشان بازگرداند.

العالم ـ عراق

مقامات امنیتی و امدادرسانی عراقی اعلام کرده اند: اتباع خارجی که در چندسال اخیر به همسری تروریست های داعش در آمدند و از آنها صاحب فرزند نیز هستند در اردوگاهی در موصل در شمال عراق نگهداری می شوند تا از طریق مذاکره به کشورشان باز گردند.
این زنان و کودکان از خانواده آن دسته از داعشی هایی هستند که در موصل با نیروهای عراقی می جنگیدند و با نابودی سنگرهایشان توسط پیشمرگه های کرد در تلعفر دستگیر شده و بعد از تحویل آنها به نیروهای عراقی، در 30 اوت (8 شهریور) به این ارودگاه منتقل شدند.
طبق اظهارات مقامات عراقی، اگرچه بسیاری از این افراد مدارک هویتی ندارند، اما اغلب این افراد دارای تابعیت ترکیه، آلمان، فرانسه، روسیه، آذربایجان و تاجیکستان هستتند.
یک مقام امنیتی عراق گفته است که افراد بازداشت شده تا زمان تعیین هویت اصلی ودر واقع تعیین تکلیف نهایی برای مذاکره با کشورهای مبدا آنها، حق خروج از این اردوگاه را ندارند.
شورای پناهندگان نروژ که تاکنون 541 تن از این زنان، همسر داعشی ها و فرزندانشان را تحت حمایت خود قرار داده است، اعلام کرده است که روند تعیین تکلیف این دسته از زنان کودکان در دستگاه های دولتی عراق بسیار به کندی پیش می رود.
این گزارش حاکی است که مقامات عراقی مذاکرات برای بازگرداندن آنها به کشورشان را که عمدتا از کشورهای غربی هستند درحالی آغاز کرده اند که مقامات غربی چندان از بازگشت آنها راضی نیستند.
بطور مثال، دولت فرانسه اعلام کرده است که آن دسته از فرانسوی تبارهای عضو داعش که بزرگسال هستند نباید به پاریس برگردند بلکه باید در همان عراق محاکمه شوند.
یک دیپلمات فرانسوی چندی پیش در گفت وگو با رویترز تاکید کرده بود که پاریس به صورت مشروط حاضر است کودکان و در واقع فرزندان این افراد را برای پیگیری قضایی سرنوشتان به فرانسه بازگرداند.
به گزارش ایرنا، موصل، به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر شمال عراق که بارها به تصرف تروریست های داعش در آمده بود از ۱۸ تیر ماه بار دیگر در کنترل دولت مرکزی در بغداد قرار گرفت.
اما تلعفر نیز که عمده جمعیت 200 هزار نفری آن ترکمن هستند و اغلب آنها با جنگ از این شهر فراری شدند، ماه قبل از لوث وجود داعشی ها پاکسازی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها