گفتگوی رییس مجلس عراق با سفیر آمریکا در باره همه پرسی کردستان

گفتگوی رییس مجلس عراق با سفیر آمریکا در باره همه پرسی کردستان
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 15:16

رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با سفیر آمریکا درباره مسئله همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان و برخی تحولات جاری رایزنی کرد.

العالم ـ عراق

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در دیدار با «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در کشورش، به برسی تحولات سیاسی و امنیتی داخلی و منطقه‌ای و مسئله همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان پرداخت.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المستقلة» منتشر شد، در این دیدار درباره هماهنگی‌های مشترک در پرونده مبارزه با تروریسم، جنگ با داعش، بازسازی مناطق آزادشده و بازگشت آوارگان رایزنی شد.

الجبوری در این دیدار اعلام کرد: آزادسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال داعش، نیازمند هماهنگی بیشتر میان عراق و ائتلاف بین‌المللی است و بازسازی شهرهای تخریب شده و بازگشت آوارگان باید در اسرع وقت صورت گیرد.

وی افزود: مرحله پساداعش نیازمند همبستگی و تلاش کلیه طرف‌های داخلی و بین‌المللی برای تامین همه نیازمندیهای ضروری برای آغاز بازسازی شهرهای تخریب شده و خدمات‌رسانی و تلاش برای بازگشت آوارگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المستقلة رئیس پارلمان عراق درباره همه‌پرسی منطقه کردستان نیز گفت: باید وحدت اراضی و مردمی عراق با همکاری کلیه طرف‌ها با تکیه بر ادبیات گفت‌وگو برای حل کلیه مشکلات موجود، حفظ شود.

در مقابل سفیر آمریکا در عراق نیز اعلام کرد که کشورش از عراق در نبرد با تروریسم حمایت می‌کند و وحدت عراق در مقابله با داعش گام مهمی در مسیر بازگشت ثبات و امنیت به سراسر این کشور به شمار می‌آید.

پربیننده ترین خبرها