مخالفت ترکمان های عراق با «بارزانی» و همه‌پرسی

مخالفت ترکمان های عراق با «بارزانی» و همه‌پرسی
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 11:41

حزب جنبش ترکمانی عراقی طی بیانیه‌ای در واکنش به سخنان رئیس منطقه کردستان در کرکوک، اعلام کرد که حتی حاضر به نشست با «مسعود بارزانی» نشده است چه برسد موافقت با همه‌پرس.

العالم ـ عراق

«محمد اغا اوغلو» رئیس دفتر حزب جنبش ترکمانی عراق (الحرکة القومیة الترکمانیه) در واکنش به سخنان «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در کرکوک بار دیگر اعلام کرد که ترکمانی‌ها، همچنان مخالف برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق، هستند و در همین راستا نیز، حتی نشست دیروز (سه شنبه) با بارزانی را تحریم کردند و در آن حاضر نشدند.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» اظهار داشت: در پاسخ به این سخنان بارزانی که می‌گوید کلیه طرف‌های حاضر در کرکوک همه‌پرسی را تایید می‌کنند، باید برای افکار عمومی این توضیح را ارائه کنم که کلیه احزاب، جنبش‌های سیاسی، سازمانهای مدنی رسمی ترکمانی و شخصیت‌های ترکمانی، نشست و دیدار با بارزانی را تحریم کردند و با برگزاری همه‌پرسی در کرکوک مخالفند و تلاش در جریان است که خواست سیاسی یک طرف خاص (کردی) بر سایر ساکنان کرکوک تحمیل شود.

به گزارش فارس، رئیس دفتر جنبش ترکمانی عراق در ادامه افزود: ما به وحدت اراضی و ملت عراق پایبندیم و همه‌پرسی را اقدام برای صدور مشکلات داخلی منطقه کردستان به سایر مناطق می‌دانیم.

وی گفت: از دولت مرکزی نیز می‌خواهیم که تصمیمات لازم برای مقابله با طرف‌هایی که می‌خواهند امنیت کشور را متزلزل کنند، اتخاذ کند به ویژه که پارلمان عراق در نشست دیروزش، این همه پرسی را رد کرد و دولت باید این تصمیم را اجرایی کند.

رئیس منطقه کردستان عراق در سفر روز گذشته‌اش به کرکوک، در سخنانی مدعی شد که برگزاری همه پرسی خواست کلیه طیف‌های ساکن در استان کرکوک است و اکثریت خواستار برگزاری این همه‌پرسی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها