با پول آیفون X چه لپ تاپی بخریم؟

با پول آیفون X چه لپ تاپی بخریم؟
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 20:23

گوشی جدید اپل هفته گذشته معرفی شده و هنوز گرد و خاک این مراسم فرو ننشسته است. گروهی از کاربران در حال بحث پیرامون مشخصاتی هستند که به عقیده آنها از گوشی های اندروید قرض گرفته شده است

العالم - فضای مجازی

سخت افزار -- گوشی جدید اپل هفته گذشته معرفی شده و هنوز گرد و خاک این مراسم فرو ننشسته است. گروهی از کاربران در حال بحث و تبادل نظر پیرامون مشخصاتی هستند که به عقیده آنها از گوشی های اندروید قرض گرفته شده و بعد از سال ها وارد محصولات پر آوازه اپل شده اند و گروهی دیگر هم به انتقاد از قیمت بسیار بالای این محصول می پردازند. البته در طرف مقابل هم کاربرانی وجود دارند که توضیحات قابل قبولی درباره هر کدام از این سوالات ارائه می کنند. اما قصد داریم از دیدگاهی متفاوت به محصول پر حرف و حدیث اپل نگاه کنیم.

همان طور که می دانید اپل برای گوشی اصلی پرچم دار خود یعنی آیفون X (آیفون 10) قیمت 1000 دلار را برای مدل پایه در نظر گرفته است. 1000 دلار حتی خارج از مرزهای ایران هم رقم قابل ملاحظه ای به خصوص برای یک گوشی موبایل به حساب می آید و همین نکته باعث شده بسیاری از کاربران به انتقاد از اپل برای این نوع قیمت گذاری بپردازند. این دیدگاه تا اندازه ای صحیح است. با 1000 دلار اگر قصد خرید یک محصول دیجیتالی داشته باشید گزینه های بسیار زیادی پیش روی شماست. اما از نظر نوع کاربری و توانایی تولید و مصرف محتوای دیجیتال شاید لپ تاپ ها بهترین گزینه باشند.

سوال اینجاست: با 1000 دلار چه لپ تاپی می توان خرید؟ اگر قیمت هر دلار در بازار ایران را 4000 تومان در نظر بگیریم (قیمت فعلی کمی بیشتر از 3900 تومان است) لپ تاپ های متعددی در بازار وجود دارند که در محدوده قیمتی گوشی گران قیمت اپل قرار می گیرند. اما به نظر می رسد دو مورد از آنها بهترین جایگزین برای پولی هستند که قصد دارید بابت خرید آیفون 10 پرداخت کنید.

اولین گزینه Ideapad Y700 لنوو است. لپ تاپی که می توان آن را به راحتی در رده گیمینگ طبقه بندی کرد. این لپ تاپ قدرتمند 3.5 کیلوگرمی از پردازنده های i7 اینتل از سری 6700HQ استفاده می کند که 6 مگابایت حافظه نهان و فرکانس کاری تا 3.5 گیگاهرتز دارند. 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 به همراه یک ترابایت فضای ذخیره سازی HDD، کارت گرافیکی GTX 960M انویدیا با 4 گیگابایت حافظه، نمایشگر 15.6 اینچی لمسی، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0 و باتری با ظرفیت 60 وات ساعت از مشخصات این لپ تاپ هستند. Y700 با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

گزینه دوم اما در کلاس الترابوک ها طبقه بندی می شود و محصول ایسوس است. Zenbook UX430 با طراحی بسیار زیبا و رنگی متفاوت (سورمه ای) محصولی است که می تواند علاوه بر انجام پردازش های سنگین همیشه همراه شما باشد. این لپ تاپ تنها 1.2 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن کمی بیشتر از 15 میلیمتر است. نمایشگر 14.1 اینچی مات، پردازنده i5 اینتل از سری 7200U با مصرف انرژی بسیار پایین، 4 مگابایت حافظه نهان و فرکانس 2.3 گیگاهرتز، 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، فضای ذخیره سازی SSD به میزان 256 گیگابایت، یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0، بلندگوهای اختصاصی هارمن و باتری با ظرفیت 50 وات ساعت از جمله مشخصات کلیدی این دستگاه به حساب می آیند. Zenbook UX430 ایسوس قیمتی نزدیک به 3.9 میلیون تومان در بازار ایران دارد.

نظر شما درباره این انتخاب ها چیست؟ آیا خرید یک لپ تاپ تخصصی با قیمت نزدیک به 4 میلیون تومان منطقی تر است یا خرید یک گوشی موبایل جدید با همین قیمت؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها