تسویه حساب سیاسی دستگاه قضایی مغرب

تسویه حساب سیاسی دستگاه قضایی مغرب
چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 16:43

العالم، رباط - کميته دفاع از آزادي مطبوعات مغرب، در اعتراض به بازداشت"رشيد نيني" روزنامه نگار مغربي، با برگزاري تجمعي اعتراض آميز در رباط پايتخت اين کشور از تسويه حساب هاي سياسي دستگاه قضايي انتقاد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، كميته دفاع از آزادي مطبوعات در مغرب با برگزاري تجمعي اعتراض آميز در رباط، از بازداشت رشيد نيني سردبير روزنامه "المساء" انتقاد كرد و در يادداشتی به رييس مجلس و نمايندگان، خواستار اقدام فوري براي آزادي وي شد.

ادامه بازداشت رشيد نيني سردبير روزنامه المساء به رغم فشارهاي سازمانهاي حقوق بشر داخلي و بين المللي آشكارا بيانگر تناقض ميان اقدامات دولت مغرب و شعارهايي است كه در زمينه تغيير سر مي دهد.

"محمد زهاري" رييس انجمن دفاع از حقوق بشر مغرب به شبكه خبري العالم، گفت: در مغرب آزادي بيان بنا به خواست و رغبت مسئولان ترسيم شده است و نمي توان به مسايلي خارج از اين چارچوب، پرداخت.

رشيد نيني 10 ماه را در زندان بسر برده است و پرونده وي طبق قانون جنایی و نه مطبوعات دنبال مي شود؛، در حالي كه اتهامات وي در حوزه مطبوعات و نشر است و نه حقوق عمومی.

"محمد سراج" نويسنده عضو كانون روزنامه نگاران مغرب اظهار داشت: ما بازداشت نینی را  ظالمانه مي دانيم زيرا قوانين مربوط به بازداشت در حق وي رعايت نشده است.

"عبدالحميد امين" معاون رييس جمعيت حقوق بشر مغرب اظهار داشت: نيني قرباني سركوب آزادي ها و حقوق بشر در كشور شد.

معترضان در تجمع رباط از سوء استفاده دستگاه قضايي براي تسويه حسابهاي سياسي انتقاد كردند و از نمايندگان پارلمان مغرب خواستند تا به وظايف خود عمل كنند.

 

 

12:57 – 14/03

 



پربیننده ترین خبرها