دولت مصر مسجد امام حسین (ع) در قاهره را تعطیل کرد

دولت مصر مسجد امام حسین (ع) در قاهره را تعطیل کرد
شنبه 8 مهر 1396 - 16:37

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، وزارت اوقاف مصر امروز مسجد امام حسین (ع) در قاهره را به روی شیعیان بست.

العالم _ مصر

خبرنگار العالم طی گزارشی اعلام کرد: خبرها حاکی از بسته شدن مسجد امام حسین(ع) در قاهره پس از تهدید سلفی ها به حمله به آن در سالروز عاشورا است.

 وزارت اوقاف مصر همانند هر سال امروز شنبه نیز مسجد امام حسین (ع) در قاهره را به روی شیعیان بست و تنها برای نماز صبح و ظهر این مسجد را باز کرده بود.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، وزارت اوقاف مصر دلیل تعطیلی مسجد امام حسین (ع) را پرهیز از وقوع هر گونه مشاجره لفظی و درگیری بین سلفی‌ها و شیعیان اعلام کرده است به خصوص اینکه برخی گروه‌های سلفی تهدید کرده‌اند که به منظور آنچه مقابله با گسترش شیعیان خوانده شده، در مسجد امام حسین حضور خواهند یافت.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی مصر اعم از افسران و سربازان به طور گسترده در ورودی‌های مسجد مستقر شده و به دست‌فروشان نیز گفته‌اند که این محل را ترک کنند.

با وجود مانع‌تراشی‌های دولت مصر برای به جا آوردن مراسم عزاداری سالار شهیدان در قاهره، اما ده‌ها نمازگزار شیعه در پشت درهای مسجد امام حسین در انتظار باز شدن آن تجمع کرده بودند در حالیکه مدیریت مسجد اعلام کرده است که مسجد امام حسین (ع) طی روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است.

 

پربیننده ترین خبرها