رژیم صهیونیستی به دنبال تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه

رژیم صهیونیستی به دنبال تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه
دوشنبه 10 مهر 1396 - 11:02

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه که پس از پدیده تروریستی- تکفیری بتواند افکار عمومی جهان اسلام را به خود مشغول کند، در دستور کار رژیم صهیونیستی و حامیان آن قرار گرفته است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«احمدرضا روح‌الله زاد»، کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در خصوص اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحت­ الشعاع قرار دادن مسئله فلسطین به دنبال حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان عراق، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه است، بیان داشت: محور مقاومت در نبرد با گروه­‌های تروریستی و تکفیری نشان داده که ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند برای حمایت از ملت فلسطین اقدام کند.

وی با توجه به اقدامات جدید رژیم صهیونیستی و آمریکا در جهان اسلام گفت: تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه که پس از پدیده تروریستی- تکفیری بتواند افکار عمومی جهان اسلام را به خود مشغول کند، در دستور کار رژیم صهیونیستی و حامیان آن قرار گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر نمونه­‌ای از برنامه­ غربی­‌ها در جهان اسلام اشاره داشت: توجه یکباره کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به مسلمانان میانمار بعد از سکوت آن­ها در قبال جنایت علیه مسلمانان این کشور از جمله این موارد است.

وی با بیان سلسله تحولات اخیر در افغانستان نیز مطرح کرد: انتقال نیروهای جدید آمریکایی به افغانستان، فعال‌ سازی نیروهای داعش در این کشور و سلسله انفجارهای ماه اخیر در چارچوب برنامه­‌های آمریکا قابل ارزیابی است. اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از این کانون‌ها است.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به پیامدهای استقلال اقلیم کردستان عراق تأکید داشت: اگر کردستان عراق جدا شود، هزینه‌های سنگینی بر کشورهای محور مقاومت تحمیل خواهد کرد. کشورهای ایران، سوریه و ترکیه از جامعه کردی برخوردارند.

وی با توجه به تأثیر استقلال اقلیم کردستان عراق بر مسئله فلسطین گفت: شکل‌گیری کشور کردستان به دنبال برگزاری همه­ پرسی در اقلیم کردستان عراق می‌تواند هزینه‌های امنیتی سه کشور مذکور را افزایش دهد و اولویت مسئله فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها