گزارش اختصاصی خبرنگار العالم از چهارمین روز عملیات الحویجه:

از مهمترین مناطق آزادشده الحویجه تا خسارتهای وارد شده به تروریست ها

از مهمترین مناطق آزادشده الحویجه تا خسارتهای وارد شده به تروریست ها
دوشنبه 10 مهر 1396 - 19:59

نیروهای الحشد الشعبی و پلیس مرکزی و نیروهای واکنش سریع و تیپ زرهی نهم ارتش و سازمان مبارزه با تروریسم با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در چهارمین روز از مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه، پس از جداسازی و محاصره کامل مناطق حضور گروه تروریستی داعش، پیشروی خود را از چندین محور ادامه دادند.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم در عراق در چهارمین روز از دومین مرحله عملیات آزادسازی الحویجه، منطقه الرشاد در جنوب شرق الحویجه و ده ها روستای اطراف آن آزاد شدند.

همزمان این عملیات از سایر محورها با محاصره کامل منطقه راهبردی "الفتحه" در جنوب غرب الحویجه ادامه دارد. همچنین جاده "الزرکه" منتهی به منطقه "العلم" در صلاح الدین بازگشایی شد.

مهمترین مناطق آزادشده در این روز:

  • آزادسازی منطقه الرشاد واقع در جنوب شرق الحویجه واقع در 45 کیلومتری از مرکز شهر.
  • آزادسازی فرودگاه "الضباع" در جنوب منطقه الرشاد
  • آزادسازی 45 روستا از جمله: (کبیبه، دکمات، دکمات ثانیه، دکمات علیا، دکمات سفلا، شبیحه، المصلخه، الملالی، تلی المدک الطار، تل خدیجه، سید حسون، السعیدی، ملا صالح، المهدیه جواله، ملا ناصر، سلاب، سید شلاو، الحسون، دکمات و لسان).

خسارتهای وارد شده به دشمن:

  • ده ها تن از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله (ابو عمر)، گماشته داعش در حمرین، و (ابو کریم العراقی)، مسئول یگان ویژه گروه تروریستی داعش و یکی از همراهانش در بمباران کاروان وی در ناحیه "الریاض".
  • تخریب انبارهای سلاح "داعش" در حمرین حاوی سلام 23 میلیمتری.
  • کشف انبارهای سلاح و مقرهای "داعش" در ارتفاعات حمرین

مهندسی میدانی الحشد الشعبی از آغاز عملیات آزادسازی الحویجه تا کنون بیش از شش هزار مین و بمب را در روستاها و جاده های آزادشده در چندین محور جمع آوری کرده است.

همچنین پاکسازی منطقه الرشاد و روستاهای آزادشده در اطراف آن در جنوب شرق الحویجه و نیز ارتفاعات حمرین از جنوب غرب تا جنوب شرق الحویجه آغاز کرده و مین های کارگذاشته شده در بخش های وسیعی از این منطقه را جمع آوری کردند.

یگان مهندسی الحشدشعبی نیز از نخستین ساعت های امروز اقدام به جمع آوری سنگرهای خاکی و رفع موانع موجود در جاده ها به منظور تسهیل پیشروی نیروها در بیش از 12 محور و نیز ایمن سازی روستاها و مناطق آزادشده بود.

208

پربیننده ترین خبرها