دستاورد دومین روز از مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه

دستاورد دومین روز از مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه
شنبه 8 مهر 1396 - 22:51

نیروهای الحشد الشعبی، پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع، تیپ نهم زرهی ارتش و سازمان مبارزه با تروریسم با پشتیبانی جنگنده های ارتش دومین روز از بخش نخستِ مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه را به صورت گسترده و از چندین محور آغاز کردند.

العالم ـ عراق

نیروهای عراقی به سمت اهداف تعیین شده به حرکت درآمدند و اینک با آزادسازی چندین روستا و بازگشایی جاده های اصلی در 13 کیلومتری مرکز شهرالحویجه از سمت غرب قرار دارند.

خبرنگار العالم در عراق به نقل از ستاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی نتیجه کلی دومین روز از این عملیات را به این شرح گزارش کرده است:

مناطق آزادشده در این مرحله از عملیات:

ـ آزادسازی 35 روستا (الرمل، المسحک، رفیع، الاحنف، الطارقیه، عرصه، المتوکلیه، اللحم، الجعفریه، السعدیه، کیسومه، الهوی، الحمدانیه، العیون، ذیاب، الشنته، الوریدیه، السبتی، نوکیط، الحوائج العلیا، الحوائج السفلی، تل الذهب العلیا،  الذهب السفلی، السوید، المخلط، عبید،  سعید، البوصخره، حمد العلی، السلمان، جفار العیون، المنسیه، عکربه، الجمل، الحمد)

ـ آزادسازی کامل تپه های حمرین در جنوب شرق الحویجه

ـ آزادسازی روستای راهبردی المسحک در نزدیکی رشته کوههای مکحول

وضعیت دشمن

گزارشهای واحد اطلاعات الحشد الشعبی حاکی از شکست و عقب نشینی صدها تن از عناصر تروریست است که به داخل مرکز شهر الحویجه و اطراف آن پناه آوردند. اغلب تحصن کنندگان از عناصر محلی و برخی دیگر چچنی، کرد و عرب هستند.

خسارتهای دشمن:

ـ کشته شدن شماری از تروریستها

ـ انهدام تعدادی از خودروهای بمب گذاری شده

ـ  کنترل دو خودروی بمب گذاری شده

ـ کشف اردوگاهی برای آموزش عناصر داعش در تپه های حمرین

ـ کنترل تعدادی از مقرهای داعش

مهندسی نظامی

یگانهای مهندسی نظامی الحشد الشعبی به پاکسازی روستاها ومناطق و جاده های اصلی آزاد شده ادامه میدهند و این علاوه بر پاکسازی مسیر حرکت نیروهای خط مقدم است. دستاوردهای یگان مهندسی بدین مضمون است:

ـ پاکسازی منطقه العباسی و روستاهای نزدیک آن در شمال غرب الحویجه

ـ پاکسازی تپه های حمرین در جنوب شرق الحویجه

ـ پاکسازی خیابان میان تپه های حمرین و الرشاد در جنوب شرق الحویجه

ـ پاکسازی خیابانهای میان پل الزرکه و الحویجه با خنثی کردن بمب های کارگذاشته شده

210

پربیننده ترین خبرها