اداره کل پرواز مدنی یمن:

بستن فرودگاه بین المللی صنعا برابر است با مرگ تدریجی بیماران یمنی

بستن فرودگاه بین المللی صنعا برابر است با مرگ تدریجی بیماران یمنی
دوشنبه 10 مهر 1396 - 21:45

اداره کل پرواز مدنی یمن بار دیگر از شورای امنیت بین الملل خواست هر چه سریعتر با صدور قطعنامه ای الزام آور، به تحریم هوایی فرودگاه بین المللی صنعا پایان دهد.

العالم - يمن

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در یمن "دکتر مازن احمد غانم"، سخنگوی اداره کل پرواز مدنی یمن با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد بستن فرودگاه بین المللی صنعا باعث مرگ تدریجی بیماران یمنی و جلوگیری از حرکت هزاران شهروند یمنی و مسافر در داخل و خارج می شود.

مازن احمد غانم با ابراز شگفتی از موضع گیری شورای امنیت بین الملل در قبال بستن فرودگاه و جلوگیری از پروازهای مدنی به رغم درخواست های مکرر برای رفع ممنوعیت و عدم وجود هر نوع توجیه قانونی یا تهدیدی برای سفر هوایی گفت: تا کی قربانیان باید منتظر تحرکی از سوی شورای امنیت یا جامعه بین الملل برای عمل به وظایف خود در قبال بزرگترین فاجعه انسانی در یمن باشند.

غانم گفت: آمار قربانیان و جان باختگان به دلیل بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا، فاجعه بار است؛ به طوری که روزانه 37 بیماربه این دلیل جان می بازند و حدود 95 هزار نفر نیز منتظر سرنوشت نامعلوم خود هستند.

وی تصریح کرد که فرودگاه بین المللی صنعا امن است و طبق قوانین و معیارهای بین المللی کار می کند.

وی درباره درگذشت یکی از مسافران بیمار یمنی در فرودگاه امان، پایتخت اردن به دلیل بدرفتاری با وی، از سفارت یمن در امان خواست به وظیفه خود در قبال شهروندان یمنی عمل کرده و هر چه سریعتر تحقیقات خود را درباره این حادثه دردناک آغاز کند. وی خواستار معرفی عاملان این حادثه به دستگاه قضایی و ارتباط با مقامات اردنی برای تجدید نظر در این قبیل رفتارها با شهروندان یمنی، در فرودگاه امان شد.

208

پربیننده ترین خبرها