راهبرد روسیه برای جلوگیری از براندازی حکومت کره شمالی

راهبرد روسیه برای جلوگیری از براندازی حکومت کره شمالی
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 21:23

روسیه برای جلوگیری از اقدام احتمالی آمریکا جهت براندازی حکومت کره شمالی، حمایت اقتصادی از پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

العالم-اروپا

 روسیه برای جلوگیری از اقدام احتمالی آمریکا جهت براندازی حکومت کره شمالی، حمایت اقتصادی از پیونگ‌یانگ را افزایش داده است. 

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت روسیه نگران است که سقوط حکومت کره شمالی از نفوذ منطقه‌ای مسکو کاسته و نیروهای آمریکایی را به اعزام نیرو به مرز شرقی روسیه ترغیب خواهد کرد. 

دیپلمات‌ها و تحلیلگران روس به رویترز می‌گویند، مسکو علی‌رغم آنکه امیدوار است با تلاش برای بهبود روابط با آمریکا از تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور به بهانه مسائل اوکراین خلاصی یابد، به شدت با دخالت واشنگتن در امور داخلی کشورهای دیگر مخالف است. 

روسیه همچنین از استقرار تشکیلات نیروهای ناتو در مرزهای غربی خود خشمگین است و نمی‌خواد شاهد وقوع رویدادی مشابه در مرزهای آسیای خود باشد.

مسکو با آنکه جلوگیری از سقوط کره شمالی را در راستای منافع خود می‌داند حامی بی‌قید و شرط پیونگ‌یانگ نیست. روسیه از قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی که ماه گذشته به تصویب رسید، حمایت کرد.

 این کشور، اما از طرف دیگر در تلاش است با فراهم کردن یک رگ حیاتی باریک اقتصادی برای کره شمالی از آن در برابر طرح براندازانه آمریکا، محافظت کند. 

تجارت دوجانبه میان دو کشور در سه ماهه اول سال 2017 مضاعف شد و به 31.4 میلیون دلار رسید. مسکو، افرایش صادرات محصولات نفتی را دلیل این گسترش روابط تجاری اعلام کرده است. 

به نوشته رویترز، دست‌کم هشت فروند از کشتی‌های کره شمالی با محموله‌های سوخت که در سال جاری روسیه را ترک کردند، علی‌رغم اعلام مسیرهای متفاوت به پیونگ‌یانگ بازگشته‌اند. مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که روسیه اغلب از این روش برای تضعیف نظام تحریم‌ها علیه کره شمالی استفاده می‌کند. 

روسیه که دارای مرز زمینی کوتاه با کره شمالی دارد، در برابر تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن ده‌ها هزار کارگر کره شمالی مقاومت کرده است. 

آندری کرتانوف، رئیس یک اندیشکده نزدیک به وزارت خارجه روسیه به رویترز گفت: «کرملین واقعا معتقد است که بایستی به سران کره شمالی اطمینان خاطر داده شود که ایالات متحده قصد تغییر حکومت ندارد.»

وی افزود: «چشم‌انداز تغییر حکومت، دغدغه‌ای جدی است. کرملین می‌داند که ترامپ، غیرقابل پیش‌بینی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها