ولایتی:

جلسه هیئت نظارت بر برجام امروز تشکیل می‌شود/آمریکا کوچکتر از آن است که اقدامی علیه سپاه انجام دهد

جلسه هیئت نظارت بر برجام امروز تشکیل می‌شود/آمریکا کوچکتر از آن است که اقدامی علیه سپاه انجام دهد
سه شنبه 18 مهر 1396 - 14:13

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسه هیئت نظارت بر برجام بعدازظهر امروز تشکیل می‌شود و نتیجه آن اعلام می‌شود.

العالم _ ایران / سیاسی

علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با سفیر سوریه در ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسه هیئت نظارت بر برجام اظهار کرد: این جلسه بعدازظهر امروز تشکیل می‌شود و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: به زودی آخرین آثار تکفیری‌ها و تروریست‌ها از سوریه پاک خواهد شد و حاکمیت این کشور به دست دولت قانونی آن خواهد افتاد.

ولایتی تصریح کرد: بی‌شک تمامیت ارضی سوریه مانند عراق مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت قرار خواهد گرفت و هر طرحی که در جهت تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه طراحی شود مردم منطقه و جهان اسلام با آن مقابله خواهند کرد و موضع جمهوری اسلامی ایران در عراق کاملا مشخص است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت‌های دولت آمریکا مبنی بر تحریم‌ سپاه پاسداران و این مسئله که اگر برجام در طی چند روز آینده توسط آمریکا تایید نشود پاسخ ایران چه خواهد بود، بیان کرد: این حرف تازه‌ای نیست و آمریکا باید بداند که سپاه پاسداران نماینده مردم ایران در جبهه مقاومت در برابر زیادی‌خواهی‌ها و توسعه طلبی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

وی افزود: سپاه استوانه مقاومت در ایران و منطقه است و بدون شک اگر، تدابیر سپاه نبود امروز داعش بر عراق و سوریه حکمرانی می‌کرد. به همین دلیل است که ‌آمریکا که از حامیان داعش و تروریسم است از سپاه ناراحت است.

ولایتی عنوان کرد: آمریکا کوچکتر از آن است که بخواهد اقدامی بر علیه سپاه پاسداران انجام دهد چرا که تمام مردم ایران یکپارچه و متحدند و از تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند لذا هرگونه مخالفت با سپاه پاسداران به معنای مخالفت با مردم ایران است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اختیار تعهدهای آمریکا به دست فردی غیرقابل پیش‌بینی است که منطقی در گفتار و رفتار وی حاکم نیست. جمهوری اسلامی ایران که توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف در زمینه صلح و مقاومت نشان داده است اما همه‌ی گزینه‌ها را روی میز دارد و اگر آمریکا بخواهد اقدامی به عمل آورد باید بداند که با پاسخ قدرتمند ایران مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: وظیفه امضاکنندگان برجام است که آمریکا را وادار کنند تا دست از بی‌منطقی، سرکشی و طغیان در برابر روابط بین‌الملل بردارد چرا که آمریکا در دهه‌های گذشته آبروی خود را از دست داده و این ته‌مانده آبروی آمریکا نیز با اقدامات دولت این کشور از بین خواهد رفت و دیگر جامعه جهانی به این کشور اعتماد نخواهد کرد و این فقدان اعتماد بزرگترین ضرری است که دولت آمریکا باید جلوی آن را بگیرد.

ولایتی افزود: تعداد زیادی از نیروهای تروریستی در ادلب جمع شدند، برای نظارت بر آن‌ها تصمیم گرفته شده که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه مراقب باشند تا آن‌ها دست از پا خطا نکنند.

پربیننده ترین خبرها