تقدیرخانواده طالبانی از تیم پزشکی ایرانی

تقدیرخانواده طالبانی از تیم پزشکی ایرانی
سه شنبه 18 مهر 1396 - 14:46

'قباد طالبانی' فرزند ارشد جلال طالبانی رییس جمهور فقید عراق از تیم پزشکی ایرانی همراه پدرش در طول دوران درمان تقدیر کرد.

العالم ـ عراق

قباد طالبانی در پیامی از تمامی کسانی که با خانواده رییس جمهور فقید عراق ابراز همدردی کردند به ویژه از تیم پزشکی ایرانی که در طول مدت درمان پدرش، او را همراهی کردند، به طور ویژه تقدیر و تشکر کرد.
وی در این پیام تلویزیونی که دوشنبه شب از شبکه های کرد عراق پخش شد ،گفت که از تیم پزشکی که به مدت 10 روز در خدمت پدرم بود، به ویژه تیم پزَشکی ایرانی که در 5 سال اخیر در کنار وی در دوره درمان قرار داشت، تقدیر و تشکر می کند.
طالبانی همچنین از ابراز همدردی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی در عراق تقدیر و تشکر کرده است.
وی گفت: از ابراز اندوه مرجع دین آیت الله سیستانی به خاطر مرگ پدرش و همه مسوولان عراقی، بین المللی و خارجی چه آنها که در مراسم خاکسپاری شرکت کردند یا تماس گرفته و یا پیام تسلیت فرستادند و یا در مناطق مختلف مجالس ترحیم برگزار کردند، تقدیر و تشکر می کند.
قباد طالبانی در این پیام سپاسگزاری اش گفت: باعث تاسف است که مرجعی مانند آیت الله شهید 'محمد باقر حکیم' (رهبر و موسس مجلس اعلای اسلامی عراق) و انوشیروان مصطفی (رهبر جنبش تغییر) را امروز در کنار خود نمی بینیم.
آیت الله شهید محمد باقر حکیم رهبر فقید مجلس اعلای اسلامی عراق از دوستان بسیار نزدیک جلال طالبانی بود و انوشیروان مصطفی از همفکران سیاسی طالبانی بود که بعدها با تشکیل جنبش تغییر از اتحادیه میهنی کردستان عراق جدا شد، اما همواره رابطه دوستی خود را با طالبانی حفظ کرد.
قباد طالبانی همچنین بطور ویژه از حیدر العبادی نخست وزیر عراق به خاطر تلاش وی برای برگزاری مراسم ویژه خاکسپاری برای پدرش تقدیر و تشکر کرده است.
به گزارش ایرنا، وی درپیام خود ادامه داد، همان گونه که رییس جمهور فقید عراق بر موازنه سیاسی در تعامل با تهران و واشنگتن ایمان داشت و می خواست بین شیعیان و اهل سنت و دیگر بافت های عراق وحدت ایجاد کند، ما نیز باید از تجارب سیاسی او درس عبرت گرفته و تلاش کنیم بین همه مخالفان سیاسی تفاهم ایجاد کنیم.
رییس جمهور سابق عراق سه شنبه هفته گذشته سوم اکتبر 2017 به دنبال بیماری طولانی از سال 2012 در سن 83 سالگی در بیمارستانی در برلین آلمان درگذشت.

پربیننده ترین خبرها