فتنه انگیزی عربستان و قطر در منطقه

فتنه انگیزی عربستان و قطر در منطقه
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 08:33

العالم،دمشق ـ يك كارشناس سوري خواستار فشار سازمان ملل به عربستان سعودي و قطر، به منظور توقف فتنه انگيزي‌هاي اين دو کشور در منطقه شد.

"طالب ابراهيم" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: روسيه نمي خواهد بيانيه شوراي امنيت حالت هشدار داشته باشد و در آن مهلت تعیین شود؛ زیرا در اين صورت ممکن است روسیه مجبور شود به تصمیم های نامناسب شوراي امنيت تن دهد، و اوضاع سوريه را پيچيده تر كند. 

طالب ابراهیم افزود: سازمان ملل باید با موضع گیری واقعی در قبال قطر و عربستان سعودی، اين دو كشور را تحت فشار قرار دهد؛ چرا که اين دو كشور از مخالفان تكفيري، و رسانه هاي تكفيري كه موجب فتنه انگيزي در سوريه وکل جهان اسلام مي شوند، حمایت می کنند.

طالب ابراهيم تاكيد كرد:  توطئه و دخالت كشورهاي عربي باعث پيچيده‌تر شدن اوضاع سوريه شد، و پس از آن نیز حمایت طرفهاي بين المللي از تفکرات احمقانه برخي از شيخ نشين ها و اميرنشين ها، منجر به ريختن خونهاي بيشتر در سوريه شد.

این پژوهشگر مسايل راهبردي گفت: روسيه از واقعيت حوادث سوريه اطلاع دارد و موضعي متناسب با واقعيتهاي موجود اتخاذ می کند، و نه بر اساس اطلاعات نادرست گزارشهاي رسانه اي شبکه الجزيره قطر و ديگر رسانه ها.

وي با اشاره به هشدار بان كي مون مبني بر اينكه بحران سوريه امنيت و صلح منطقه اي و بين المللي را در معرض خطر قرار مي دهد ، گفت: اين امر نشان مي دهد كه بحران سوريه بحراني داخلي نيست، بلكه داراي ابعاد بين المللي است و جامعه بين المللي بايد راه حلي سياسي براي آن بيابد.

 

11:37-21/03



پربیننده ترین خبرها