تعابیر جالب رسانه‌های لبنانی از سخنان ضد ایرانی ترامپ

تعابیر جالب رسانه‌های لبنانی از سخنان ضد ایرانی ترامپ
شنبه 22 مهر 1396 - 13:46

«جنون ترامپ»، «رئیس جمهوری آمریکا همه را خانه خراب می کند!» و « دلقک» تعابیری است که برخی روزنامه های لبنانی در ارزیابی سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ به آن اشاره کرده‌اند.

العالم ـ لبنان

برخی روزنامه های لبنانی از جمله «الاخبار»، «النهار» و «الجمهوریه» در ارزیابی سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ از تعابیری مانند «رویارویی دیوانه وار با افزایش نفوذ ایران» و «رئیس جمهوری آمریکا همه را خانه خراب می کند!» استفاده کردند.

ترامپ در سخنان جمعه شب خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و تصمیم در این خصوص را به کنگره  واگذار کرده و ایران را ایجاد بی ثباتی در منطقه و حمایت از تروریسم متهم کرد.

سخنان دیوانه وار ترامپ

در این میان روزنامه الاخبار در گزارشی سخنان ترامپ را «دیوانه وار» خواند و نوشت: هرچند ترامپ توافق هسته ای را لغو نکرد اما ضربه بزرگی به آن زد و به این ترتیب قدرت های بزرگ جهان را به چالش کشید.

منظور ترامپ از مجموعه اتهام ها علیه ایران، نقش آن در حمایت از متحدان منطقه ای اش بود و در این خصوص از گروه های مقاومت مانند حماس و حزب الله و نیز سوریه نام برد و شکست میدانی گروههای مورد حمایت خود را به معنی پیروزی قطعی ایران و متحدانش دانست.

این روزنامه با اشاره به اینکه سخنان ترامپ درخصوص توافق هسته ای، اظهاراتی کلی  بود، نوشت: سایر کشورهای مرتبط با این توافق، مخالفت خود را با ارزیابی کاخ سفید از آن اعلام کردند.

این کشورها با صدور بیانیه مشترک نگرانی خود را از پیامدهای تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در اعلام عدم پایبندی ایران به این توافق ابراز داشتند.

اتفاق بعدی چه خواهد بود؟

روزنامه «النهار» نیز با اشاره به تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته ای در مطلبی با عنوان  «پس از گشودن جبهه علیه ایران چه خواهد شد؟ نوشت: با اینکه رئیس جمهوری آمریکا توافق هسته ای را ملغی اعلام نکرد اما تایید نکردن پایبندی تهران به این توافق و ارجاع پرونده به کنگره، این توافق را عملا از محتوای خود تهی می سازد.

ترامپ در تکاپوی رویارویی با ایران

به نوشته این روزنامه ترامپ در تکاپوی فراهم کردن مقدمات رویارویی گسترده با ایران است واین وضعیت یادآور بستر سازی جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا پیش از حمله به عراق در سال 2003 است؛ زمانی که دولت آمریکا با وجود مخالفت های  داخلی و خارجی تصویری شیطانی از عراق ترسیم کرد و خودداری از حمله به آن را عامل حمله های مشابه 11 سپتامبر به آمریکا دانست.

النهار ادامه داد: امضای توافق هسته ای توازن جدیدی را در منطقه به وجود آورد اما ترامپ در صدد است با به بازی گرفتن این توافق و دامن زدن به تنش با ایران، توازنات موجود را از بین ببرد.

روزنامه «البناء» نیز در پوشش خبری سخنرانی شب گذشته ترامپ عناوین زیر را منتشر کرد:

ترامپ توپ را در زمین کنگره انداخت و از رویارویی با ایران فرار کرد

اروپا و روسیه و چین: به توافق هسته ای پایبندیم

آمانو: ایران به تعهدات هسته ای خود عمل کرده است

آیا بین ایران و آمریکا جنگ خواهد شد؟

ایران در موقعیت بدر و خیبر است و آمریکا در موقعیت شعب ابی طالب

ترامپ همه را خانه خراب می کند

روزنامه «الجمهوریه» به نقل از یک منبع سیاسی مهم بدون اینکه به نام او اشاره کند، نوشت:«رئیس جمهوری آمریکا همه را خانه خراب می کند»

به گفته این منبع سیاسی، سیاست های مبهم و غیرمنتظره ترامپ، لبنان و منطقه را در برابر سناریوهای متعددی قرار داده است و این وضعیت تا آنجا پیش رفته است که برخی روزنامه های آمریکا نیز رئیس جمهوری کشورشان را دلقک نامیده و او را به باد تمسخر می گیرند.

زلزله علیه توافق هسته ای و موقعیت سخت آمریکا

اروپایی ها می دانند در صورت کنار گذاشتن این توافق، منطقه در معرض خطر قرار خواهد گرفت و به این ترتیب پایبندی اروپا به توافق هسته ای، دولت آمریکا را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد.

«زلزله ای که توافق هسته ای ایران را هدف گرفته است» تیتری بود که المستقبل در پوشش سخنرانی شب گذشته ترامپ از آن استفاده کرد.

به گزارش تسنیم، نوشته این روزنامه، عربستان اولین کشوری بود که از راهبرد رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران و تشدید تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال کرده و خرسندی خود را ابراز داشت.

المستقبل ادامه داد: ترامپ با ابراز بی اعتمادی کامل  به توافق هسته ای اعلام کرد می تواند هر لحظه که بخواهد از این توافق خارج شود.

پربیننده ترین خبرها