توهین به مغربی‏ها در پارلمان

توهین به مغربی‏ها در پارلمان
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 08:49

رييس جمعيت مغربي حمايت از مقاومت فلسطين، حضور هياتي از کنيست رژيم اسراييل در كنفرانس پارلمان هاي منطقه مديترانه در رباط را توهين به ملت مغرب دانست.

" محمد بن جلون اندلسي " روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: كساني كه از اسراييلي ها براي شركت در اين كنفرانس دعوت كردند، درصدد ارزیابی احساسات مردم مغرب در قبال عادي سازي روابط با اسراييل بودند.

وی افزود: دعوت کنندگان از نمایندگان رژیم اسراييل براي شركت در اين كنفرانس، به احساسات ملت مغرب توهين كردند.

اندلسی با اشاره به تظاهرات اعتراض آمیز مردم مغرب مقابل پارلمان تأکید کرد: هيات اسراييلي شركت كننده در اين كنفرانس، تظاهرات مردم مغرب را با چشم خود ديد، و شعارهاي ضد اسراييلي آنها را شنيد.

اندلسی تأکید کرد: مردم مغرب در این تظاهرات تأکید کردند که با هرگونه حضور اسراييلي در این كشور و هرگونه اقدام براي عادي سازي روابط با اين رژيم مخالفند.

وي افزود : رييس اتحاديه پارلمان هاي مديترانه اي از اسراييل براي شركت در اين كنفرانس دعوت كرد ما پيش از اين هشدار داده بوديم كه اين گونه ميزباني ها ، زمينه ساز ورود اسراييل به مغرب خواهد شد.

اندلسي گفت: چگونه مي توان كنیست اسراييل را به رسميت شناخت، و به نماينده هاي پارلمان اين رژيم اجازه داد به مغرب وارد شوند، در حالي كه دستان همه مسئولان این رژیم به خون مردم فلسطین آغشته است، و نمايندگان مجلس فلسطين در زندان هاي اين رژيم اسير هستند و مجلس قانونگذاري فلسطين به سبب بازداشت نمايندگان آن به حال تعطيل در آمده است.

از سوی دیگر، "احمد ويحان" دبير جمعیت كار براي حمايت از فلسطين، در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: تسهیل حضور یک صهیونیست در پارلمان مغرب را نوعي خيانت مي دانيم، و آن را محكوم مي كنيم.

"عبدالاله منصوري" عضو دفتر سياسي حزب سوسياليست نیز به شبکه العالم گفت: درخواست ما اين است كه عادي سازي روابط با رژیم صهیونیستی در همه زمينه ها و در راس آن استقبال از صهيونيستها در كشور جرم تلقي شود.

"محمد مرواني" دبير كل حزب ممنوعه الامه نیز به شبکه العالم گفت: تا زماني كه زنده هستيم، از ورود صهیونیستها به مغرب جلوگیری خواهیم کرد.

"محمد زويتن" عضو حزب عدالت و توسعه به خبرنگار العالم گفت: نمي توانيم بپذيريم كه نمايندگان فلسطيني ربوده شوند و در زندان بسر ببرند در حالي كه ما در كنار اين مسوول صهيونيستي  بنشينيم و در كشورمان از او استقبال كنيم.



24-18:46    

26



پربیننده ترین خبرها