سرلشکر باقری درنشست خبری مشترک با رئیس ستادکل ارتش سوریه:

پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد به سوریه تجاوز کند/ امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای بارزانی نباشیم

پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد به سوریه تجاوز کند/ امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای بارزانی نباشیم
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 12:38

ژنرال 'علی ایوب' رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درکنفرانس خبری مشترک با سرلشکر 'محمدحسین باقری' رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روابط دمشق و تهران را راهبردی اعلام کرد.

العالم _ سوریه

ژنرال ایوب در این کنفرانس خبری که امروز(چهارشنبه) در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد در بخشی از سخنان خود در اعتراض به ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه گفت : ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه برخلاف توافق آستانه و مغایر همه قوانین وعرف بین الملل است و ما حق داریم به هر شیوه ای با نیروهای ترک در خاک خود مقابله کنیم.

وی با اشاره به روند اضمحلال گروه های تروریستی در سوریه افزود: گروه های تروریستی رو به زوال هستند و کمک های آمریکا سودی به حال آنها نخواهد داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه در زمینه اشتراک نظر دمشق و تهران در مبارزه با تروریست ها، تصریح کرد : دیدگاه های سوریه و جمهوری اسلامی ایران درهمه زمینه ها بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم همسو است و برمبارزه با گروه های تروریستی تا پاکسازی سراسر خاک سوریه اتفاق نظر داریم.

** پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد به سوریه تجاوز کند

برپایه این گزارش، سرلشکر باقری نیز در جریان این کنفرانس خبری تاکید کرد: پذیرفتنی نیست ، رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهارداشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم هایی که خود با آن روبرو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده اند.

وی افزود: برادری و همکاری ملت های ایران و سوریه نزدیک به 40 سال است که ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم که در مبارزه با تروریسم کنارهم هستیم.

سردار سرلشکر باقری با تاکید به اینکه ' جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می داند'،

اظهار داشت : ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگرعملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می کند ، هرگروه و اقلیتی اگر خواسته ای داشته باشد باید آن را از طریق قانونی و گفت وگو با دولت های خود به آن خواسته ها دست یابند.

** امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای بارزانی نباشیم

سردار سرلشکر باقری همچنین ابراز امیداوری کرد که دیگر شاهد خطایی مانند خطایی ' مسعود بارزانی' رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در شمال عراق نباشیم .

وی گفت: هم اکنون با تصمیم پارلمان و اقدام به موقع نیروهای مسلح عراق کنترل اوضاع به دولت عراق بازگشته است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این دیدار با ژنرال ایوب مروری برهمکاری های گذشته داشتیم و تقویت همکاری ها در آینده را بررسی کردیم.

سردار سرلشکر باقری تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده اند و در آینده هم خواهند بود.

 

پربیننده ترین خبرها