دبيركل حزب سوسياليست اعلام كرد:

مخالفت با اخوان در شيوه تدوين قانون مصر

مخالفت با اخوان در شيوه تدوين قانون مصر
شنبه 12 فروردين 1391 - 08:47

دبيركل حزب سوسياليست مصر، حضور متوازن همه نيروهاي سياسي در كميته موسسان قانون اساسي جديد را خواستار شد و گفت: ملت مصر نمي پذيرد كه تدوين قانون اساسي توسط گروهي خاص (اخوان المسلمين) انجام شود.

خانم "كريمه الحفناوي" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: شوراي نظامي قصد دارد با پذيرش تك روي در تدوين قانون اساسي، راه به روي مداخله دوباره اين شورا فراهم شود به اين بهانه كه قانون اساسي نيازمند اصلاحات است يا اينكه اين قانون مردمي نيست.

وي با تاكيد بر ضرورت پذيرش خواسته ها و مطالبات مردمي در خصوص تدوين قانون اساسي جديد افزود: اگر كميته موسسان شيوه خود را تغيير ندهد، مردم بار ديگر به خيابان ها خواهند ريخت.

دبيركل حزب سوسياليست مصر بر ضرورت تشكيل كميته موسسان براي تدوين قانون اساسي در خارج از پارلمان تاكيد و خاطرنشان كرد: بايد قانوني تدوين شود كه ملت احساس كند اين قانون نمايانگر همه طوايف و نه يك طايفه خاص است.

الحفناوي اظهار داشت: حزب آزادي و عدالت ، شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين در پارلمان، به سمتي پيش مي رود كه قانون اساسي را از طريق تصويب اكثريت تدوين كند اما اين مساله غيرقابل قبول است و گروه ها و ديگر احزاب مصري آن را نمي پذيرند.

وي بر مخالفت قاطع خود با مشاركت 50 درصد از نمايندگان پارلمان در كميته موسسان قانون اساسي تاكيد و خاطرنشان كرد: مصر نيازمند قانون اساسي است كه نماينده همه طيف هاي ملت از رنگ ها ، اديان، مردان و زنان و رويكردهاي مختلف سياسي باشد.

دبيركل حزب سوسياليست مصر همچنين با اعلام مخالفت با ماده 28 اعلاميه قانون اساسي مبني بر مصونيت كميته عالي انتخابات رياست جمهوري ، وجود اين ماده را به مثابه توافق بر سر رييس جمهوري از پيش تعيين شده و تحميل آن به ملت دانست.

3-11:59

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها