درخواست بازگشت اعضاي تدوين قانون اساسي مصر

 درخواست بازگشت اعضاي تدوين قانون اساسي مصر
يکشنبه 13 فروردين 1391 - 07:20

قاهره (العالم) يك روزنامه نگار مصري از شخصيت هايي كه از شوراي تدوين قانون اساسي كنار كشيده اند درخواست كرد براي كمك به تدوين قانون اساسي جديد و به همه پرسي گذاشتن آن، به اين شورا بازگردند.

عبدالناصر الزهيري روز يكشنبه به شبكه خبري العالم گفت: بحران كنوني كشور ناشي از آن است كه شوراي نظامي عليه قانون اساسي اصلاح شده كنوني كه در همه پرسي مردم به آن رأي دادند، كودتا كرده و با صدور قانون جديدي خود را حاكم بر كل كشور قرار داده است.

نويسنده و روزنامه نگار مصري با رد نگراني ها در باره نحوه تدوين قانون اساسي جديد، با انتقاد از خروج برخي از اعضاي شوراي تدوين قانون اساسي خاطر نشان كرد: پس از تدوين قانون اساسي جديد اين قانون مورد بررسي و تحليل قرار خواهد گرفت و در صورتي كه اراده مردم را محترم نشمارد ملت در همه پرسي به آن رأي نخواهد داد.

ياد آور مي شود كه حزب سوسياليست مصر نيز در همين ارتباط، خواستار حضور متوازن همه نيروهاي سياسي در شوراي تدوين قانون اساسي (كميته موسسان) شده تاكيد كرده بود كه ملت مصر نمي پذيرد كه تدوين قانون اساسي توسط گروهي خاص (اخوان المسلمين) انجام شود.

الزهيري با رد اين دغدغه ها تأكيد كرد: مردم مصر در صورتي كه مشاهده كنند كه قانون اساسي پاسخگوي آرزوهاي آنها نيست و به تحقق اهداف انقلاب عليه ديكتاتوري نمي انجامد به آن رأي نمي دهند و اجازه نخواهند داد كه كشور به دوره تاريك حسني مبارك بازگردد.

وي هشدار داد كه مصر در مرحله بسيار حساسي از تاريخ خود به سر مي برد به طوري كه در صورت هوشياري و همكاري مردم نظام جديد، دموكراتيك و قانونمندي كه در آن حاكميت و قدرت در اختيار مردم باشد در كشور برپا خواهد شد.
MKH-31-19:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها