ضربه سوريه به قطر و عربستان

ضربه سوريه به قطر و عربستان
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 05:21

نويسنده و تحليلگر سوري گفت: موافقت سوريه با طرح كوفي عنان فرستاده سازمان ملل متحد، ضربه شديدي به عربستان و قطر وارد كرد زيرا اين كشورها همواره در صدد گسترش هرج و مرج و بي ثباتي در سوريه هستند.

شادي احمد دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، افزود: اوضاع به سمت اجراي طرح فرستاده سازمان ملل پيش مي رود به طوري كه كوفي عنان گفته است كه تنها از طريق گفتگو مي توان مشكل سوريه را حل كرد و تهديد و اعمال فشار و زور در مورد اين كشور بي فايده است.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري خاطرنشان كرد كه اتحاديه عرب، تركيه، قطر و عربستان سعودي ابزارهايي براي اجراي طرح غربي ـ صهيونيستي عليه سوريه هستند.

احمد تصريح كرد: غربي ها حتي با اتحاديه عرب در خصوص مسايل منطقه مشورت هم نمي كنند بلكه فقط در زمنيه ابزار مالي از آنها سود مي برند.

وي درباره مخالفت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه با ماندن نظام سوريه در نشست ديروز (يكشنبه 13فروردين) گروه به اصطلاح دوستان سوريه در استانبول، گفت: اين اظهارات آنچه را كه اكنون در جامعه بين المللي به منظور سازش بزرگ در سوريه روي مي دهد و درك طرفهاي بسياري به ويژه كشورهاي بريكس كه پيام قاطعي در دهلي نو براي حمايت از موضع سوريه ارسال كردند، منعكس مي كند.

رهبران كشورهاي عضو گروه "بريكس"، شامل برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي حمايت خود را از ماموريت "كوفي عنان" نماينده ويژه سازمان ملل متحد در خصوص حل و فصل مناقشه در سوريه اعلام و بر مخالفت با دخالت خارجي در اين كشور تاكيد كردند.

در بيانيه رسمي كه در نشست سران اين گروه در دهلي‌نو مورد تاييد قرار گرفت، تاكيد شده است: ما بشدت نگران وضعيت كنوني در سوريه بوده و خواستار پايان يافتن سريع هر نوع خشونت و نقض حقوق بشر در اين كشور هستيم.

نشست دو روزه سران كشورهاي عضو گروه بريكس روز چهارشنبه (9فروردين) در دهلي نو، پايتخت هند آغاز شد كه در جريان آن مسائل مربوط به اقتصاد جهاني، تدابير ضد بحران و همچنين مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع پيرامون سوريه و ايران مورد بررسي قرار گرفت.

28/س15:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها